اپراتورها

رگولاتوری

August 22, 2013
15:38 پنجشنبه، 31ام مردادماه 1392
کد خبر: 56940

ماجرای یک مصوبه پرفراز و نشیب دولت احمدی‌نژاد: توقف قطار همکدی در ایستگاه چهارم

مصوبه پرفراز و نشیب همکدی تلفن ثابت مصوب شده در دولت احمدی‌نژاد که یافتن راه‌کار اجرایی آن از سال ۸۹ تا ۹۲ طول کشیده بود، در ایستگاه چهارمین استان متوقف شد.
 
 
 
واعظی وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات در بین نخستین اقدامات خود در این وزارتخانه، دستور داده تعرفه‌های جدید مخابراتی که به تازگی از 16 مرداد اجرا شده بود، تا بررسی بیشتر متوقف شود تا در حق مشترکان و اپراتور اجحافی صورت نگیرد.
 
دو روز پیش و در جریان معارفه وزیر ارتباطات در حالیکه واعظی در جمع خبرنگاران از دستور جدید خود در این باره سخن می‌گفت، در سوی دیگر مدیران مخابراتی عنوان می‌کردند که هنوز خبری از این دستور نیست و نامه‌ای در این خصوص دریافت نکرده‌اند.
 
همچنان که در آن روز داوود سخنگوی مخابرات معاون شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس در خصوص دستور فوری وزیر ارتباطات مبنی بر توقف اعمال تعرفه‌‌ها، اظهار داشت: تاکنون دستوری در این باره به شرکت مخابرات ابلاغ نشده است. از ساعت 22 روز 28 مرداد قرار است همکدی در یک استان جدید اجرا شود. اگر تا پایان وقت اداری  امروز (27 مرداد) دستوری در این خصوص به مخابرات ابلاغ شود کار را متوقف می‌‌کنیم، در غیر این صورت طرح در استان مرکزی اجرا می‌شود.
 
صبح روز گذشته خبر رسید که طرح همکدی در استان مرکزی اجرا شده است. به این ترتیب  پس از اجرای طرح همکد‌سازی و حذف کد‌های بین شهری در استان‌های تهران ، البرز و قم، طرح همکدی در استان مرکزی به عنوان چهارمین استان کشور نیز اجرا شد. تلفن‌های ثابت استان 8  رقمی شد و کد استان به 086  تغییر کرد.
 
همچنین دیروز از شرکت مخابرات ایران خبر رسیده که دستور سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص توقف اجرای طرح همکدی (حذف کدهای بین‌شهری) به شرکت مخابرات ایران ابلاغ شده است.
 
براین اساس گفته شده که در این نامه رگولاتوری خواستار توقف اجرای طرح همکدی شده و در خصوص تعرفه‌ها صحبتی به میان نیامده است.
 
اکنون داوود سخنگوی مخابرات در گفت‌وگو با فارس وصول ابلاغیه توقف همکدی توسط رگولاتوری به مخابرات را تاکید کرد.
 
وی در پاسخ به این سوال که در صورت دریافت ابلاغیه توقف اجرای همکدی، چرا روز گذشته همکدی در یک استان جدید اجرا شد، توضیح داد: با توجه به اینکه عملیات اجرای طرح‌همکدی در استان مرکزی از صبح روز دوشنبه 28/5/92 آغاز شده بود و در آن زمان هنوز دستوری مبنی بر توقف انجام کار به شرکت مخابرات نرسیده بود، اجرای طرح تا ساعت 22 روز 28 مرداد ادامه یافت و به پایان رسید.
 
معاون شرکت مخابرات ایران ادامه داد: اما در اجرای همکدی در سایر استان‌ها با توجه به ابلاغیه رگولاتوری، فعلا دست نگه داشته می‌شود. به این ترتیب تا زمان اعلام تصمیم جدید، مخابرات اقدام به اجرای همکدسازی در استان جدیدی نخواهد کرد و به طبع آبونمان ماهیانه 900 تومانی که مشروط به اجرای همکدی بود نیز در استان جدیدی اخذ نخواهد شد.
 
وی در خصوص تعیین تکلیف تعرفه‌ها در ابلاغیه رگولاتوری، گفت: در این ابلاغیه دستور توقف طرح همکدی صادر شده و صحبتی از تعرفه نشده است.
 
به این ترتیب طرح همکدی، این مصوبه پر ماجرای دولت احمدی‌نژاد که می‌رفت در آخرین روزهای عمر دولت دهم سرانجام جامه عمل بپوشد، فعلا برای بررسی بیشتر موقتا مسکوت مانده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.