اپراتورها

تلفن همراه

August 25, 2013
10:33 یکشنبه، 3ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57004

پایان بازسازی ارتباطی 248 روستای استان آذربایجان شرقی

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی خبر داد: پایان بازسازی ارتباطی 248 روستای استان آذربایجان شرقی مدیر کل ICT استان آذربایجان شرقی گفت: اداره کل ICT استان آذربایجان شرقی به عنوان نماینده این وزارت در استان نقش موثری در بازسازی و ارتباط رسانی در مناطق محروم و زلزله زده استان ایفا کرد و توانست 248 روستای استان را بازسازی ارتباطی کند.
 
مهندس بهمن حسین زاده در گفت و گو با مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: بعد از تشکیل اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان آذربایجان شرقی، با گسترش همکاری با شرکت مخابرات استان و شرکت های تابعه در این استان برنامه ریزی های مدونی برای توسعه ICT پیاده شد .
وی گفت: نمونه بارز این همکاری ها در اجرای ترمیم و بازسازی ارتباطی مناطق زلزله زده در روستاها و شهرستان های اهر- هریس و ورزقان دیده شد.
حسین زاده افزود: این اداره کل به عنوان ریاست کار گروه ارتباطات و مخابرات شورای مدیریت بحران، توانست نقش موثری در بازسازی این مناطق به خصوص در حوزه ارتباطات ایجاد کند به طوری که علاوه بر برقراری ارتباط در مدت کوتاه روستاهایی که پوشش تلفن همراه داشتند در 27 روستا پوشش همراه داشتیم.
وی از انعقاد قرارداد فیمابین وزارت ارتباطات و دانشگاه تبریز خبر داد تا بر اساس این قرارداد دانشگاه تبریز راهکارهای علمی را در اختیار وزارت قرار دهند تا در مواقع بحران وزارت ICT ارتباطات بی سیم را برقرار کند.
مدیر کل ICT استان آذربایجان شرقی همچنین گفت: بیشترین تخریب از نظر ارتباط رسانی در زمانی که آواربرداری صورت می گرفت اتفاق افتاد.
وهمچنین از توزیع 3 هزار سیم کارت در بین زلزله زدگان روستاهای محروم خبر داد و افزود: 5 هزار کارت شارژ نیز در همان زمان بین زلزله زدگان توزیع شد.
وی گفت: ارائه 24 کانکس به منظور تشکیل کلاس های آموزشی، برگزاری جلسات منظم با سایر سازمان های مرتبط، بازدید از مناطق زلزله زده، رفع خرابی ها، نصب BTS را از دیگر اقدامات این اداره کل است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: تجربیات ارزنده ای در کشور برای ارتباط رسانی در زمان بحران حاصل شده و البته هم تقدیر نامه هایی را این اداره کل تا کنون دریافت کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.