سخت‌افزار

August 25, 2013
11:03 یکشنبه، 3ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57020

ساخت ساعت هوشمند ضد آب مجهز به دوربین 5مگاپیکسلی

جدیدترین ساعت هوشمندی که ساخته شده و برای تجاری شدن و رسیدن به مرحله اول تلاش می کند دارای دوربینی است که می تواند تصاویری با کیفیت 5 مگاپیکسل عرضه کند.
 
 
تلاش سازندگان نیویورکی این ساعت که با نام اومیت ترواسمارت (Omate Truesmart) معرفی شده درشرایطی صورت می گیرد که سال گذشته ساعت هوشمند پبل (Pebble ) همین فرآیند را برای جمع آوری بودجه و تولید انبوه طی کرد و اکنون به عنوان یکی از ساعتهای هوشمند بازار از آن یاد می شود.
 
از سوی دیگر این روزها بسیاری از کاربران علاقمند در انتظار ساعت هوشمند سامسونگ هستند که گفته می شود این شرکت کره جنوبی روی آن کار می کند و به زودی معرفی خواهد شد.
 
هنوز مشخص نیست که سامسونگ چه زمانی را برای معرفی این محصول در نظر گرفته اما نمایشگاه کالاهای الکترونیک برلین نزدیکترین رویداد فناوری در راه است.
 
برخلاف بسیاری از ساعتهای هوشمند بازار ساعت اومیت ترواسمارت می تواند با یک سیم کارت میکرو کار کند و از تراشه 3G آن استفاده کند. این ویژگی برای ساعت امکان برقراری تماسهای تلفنی، ارسال پیامها به شبکه های اجتماعی را بدون جفت شدن با یک تلفن هوشمند یا تبلت را فراهم می کند، اما جدا از این سیم کارت میکرو، جفت شدن با تلفنهای هوشمند و یا تبلتها هم می تواند یک گزینه درنظر گرفته شود.
 
 
 
این ساعت هوشمند جدید دارای سیستم عامل اندروید 4.2.2 است که این امر موجب می شود امکان نصب برنامه های ردگیری حرکات ورزشی را روی آن فراهم می کند. صفحه لمسی این ساعت 1.5 اینچ ( 3.9 سانتیمتر) است. این ساعت مقاوم به آب است و می توان هنگام شنا آن را در دست داشت اما این ویژگی شامل شیرجه در آب نمی شود.
 
پشتیبانی از سیستم جی پی اس، عملکرد و کنترل با حرکات و اشارت، حافظه داخلی 4 گیگابایتی که قابل ارتقا تا 32 گیگابایت با استفاده از یک کارت میکرو اس دی است نیز از دیگر ویژگیهای این ساعت است.
 
طراحان این ساعت قصد دارند جدا از عملکردهای ساعت که تاکنون تکمیل شده ویژگی فرمان صوتی نیز به آن بیافزایند.
 
گفته شده است که قیمت نهایی این ساعت 299 دلار خواهد بود.
 
اومیت تنها شرکتی نیست که ساعت هوشمند مجهز به دوربین را امتحان می کند، اوایل ماه جاری، شرکت هیئتیس در ژنور اعلام کرد قصد دارد محصولی را با نام "کراس‌بو" عرضه کند که مجهز به دوربین 41 مگاپیکسلی خواهد بود. این دستگاه می تواند با iOS ، اندروید و ویندوز 8 ارتباط برقرار کند، اما قیمت آن 1200 دلار است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.