تلفن همراه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

گوشی

August 27, 2013
10:29 سه شنبه، 5ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57060

گوگل ایران را به لیست دانلود مجاز گوگل پلی اضافه کرد

android.jpg

گوگل در صفحه توسعه دهندگان اندروید در گوگل پلاس اعلام کرد که از امروز برنامه نویسان اندروید می توانند برای دانلود اپلیکیشن های رایگان شان، کشور ایران را نیز انتخاب کنند.
 
گوگل در این پست کوتاه اشاره کرده که توسعه دهندگان اندروید برای این کار باید به کنسول توسعه دهندگان در بخش گوگل پلی مراجعه نموده و کشور ایران را نیز به لیست مجاز قابل دانلود برای اپلیکیشن شان اضافه کنند.
 
 
مدتی پیش خبر از لغو برخی تحریم های رایانه ای برای کشور ایران شد و در ادامه آن چند روز پیش شاهد حذف نام ایران از لیست کشورهای تحت تحریم اپل بودیم. حالا این گام جدیدی است که توسط گوگل برداشته شده و می بینیم که درهای گوگل پلی نیز کم کم برای کاربران ایرانی در حال باز شدن است.
البته به نظر می رسد که هنوز امکان دانلود مستقیم از گوگل پلی برای کاربران ایرانی باز نشده، اما این خبر به این به این معنی است که کاربران ایرانی به زودی قادر خواهند بود که اپلیکیشن های رایگان را از گوگل پلی دانلود کنند. 
البته به نظر می رسد که هنوز امکان دانلود مستقیم از گوگل پلی برای کاربران ایرانی باز نشده، اما این خبر به این به این معنی است که کاربران ایرانی به زودی قادر خواهند بود که اپلیکیشن های رایگان را از گوگل پلی دانلود کنند. 
 
برای داشتن چنین امکانی لازم است که ابتدا توسعه دهندگان اپلیکشین ها، امکان دانلود اپلیکیشن شان را برای کشور ایران فعال کنند. و این امکان نیز از ساعاتی دیگر در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. گوگل اسم ایران را نیز به لیست کشورهای مجاز برای دانلودهای رایگان گوگل پلی در اینجا هم اضافه نموده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.