اپراتورها

تلفن همراه

August 28, 2013
21:28 چهارشنبه، 6ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57068

اخطار شهرداری مشهد به اپراتورها: دکل ها را ساماندهی نکنید،هزینه مکالمات را به صفر کاهش می دهیم!

اپراتورهای مخابراتی که در شهر مشهد آنتن های متعدد نصب کرده اند اگر اقدام به ساماندهی آن ها نکنند، شهرداری ظرفیت های خود را در اختیار مردم قرار داده و هزینه مکالمات را به صفر کاهش می دهیم.
 
به گزارش خراسان رضوی، روز گذشته مهندس «مهدی برادران» معاون توسعه و برنامه ریزی شهرداری مشهد در نشست خبری که در سالن شهدای شهرداری مشهد برگزار شد، در پاسخ به خبرنگار ما درباره وضعیت دکل های مخابراتی در شهر مشهد گفت: به دستور استانداری خراسان رضوی و بر اساس تصویب شورای عالی استان ها باید تمام اپراتورهای مخابراتی به سامان دهی دکل های خود به صورت شِیر (مشترک) اقدام کنند و هر اپراتوری به تنهایی برای خود دکل مستقل در شهر نصب نکند.
 
وی افزود: شهرداری در حال حاضر ۱۷۰کیلومتر فیبر نوری آماده دارد و «دیتاسنتر» شهر نیز آماده و به این ترتیب به یک شبکه ارتباطی دست پیدا کرده ایم و می توانیم هزینه مکالمات شهروندان را به صفر کاهش دهیم.
 
وی تصریح کرد: ما برای ساماندهی آنتن های مخابراتی با هیچ سازمانی اختلاف نداریم و تاکنون نیز هیچ اقدام سلبی برای جمع آوری و قطع ارتباط مخابراتی انجام نشده ولی برای حفظ سلامتی شهروندان و زیبایی سیمای شهری به حقوق شهروندان توجه کرده ایم.
 
بهبود شرایط شارژ من کارت ها
وی در پاسخ به سوال دیگر ما درباره برخی مشکلات شارژ و استفاده از من کارت در شهر مشهد اظهار داشت: در حوزه استفاده از من کارت تاکنون ۶۸۰میلیون تراکنش ثبت شده و این یعنی ۶۸۰میلیون بار استفاده از من کارت و جابه جایی مبلغ ۱۱۴میلیاردتومان در این سیستم که تاکنون اشتباه یا اختلافی وجود نداشته است.
 
وی اضافه کرد: لایحه ای را به شورای شهر تقدیم کرده و مصوب شده است که به زودی با افزایش کارایی من کارت و محل های شارژ آن این کارت تبدیل به یک کارت شهروندی شده و در حوزه های دیگر خدمات شهری مانند تاکسی، سرویس بهداشتی و سایر خدمات سازمان های دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد.
 
۲ماه دیگر مشکلات شارژ من کارت برطرف می شود
در ادامه جلسه، مهندس علی  آبسالان مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری مشهد نیز با اشاره به مشکل شارژ من کارت در شهر مشهد، گفت: در حال حاضر ۷۰۰مرکز شارژ من کارت در شهر داریم و بانک عامل نیز هیچ مشکلی برای افزایش مراکز شارژ ندارد و این که می گویند برای شارژ در بانک عامل مشکل دارند، صحت ندارد.
 
به گفته وی، بار مالی زیادی برای این کار وجود دارد که با تغییر روش کارشان می توانند به صورت نامحدود به گسترش مراکز شارژ در شهر مشهد اقدام کنند که این کار در آینده نزدیک با دستورالعملی به سرمایه گذار اجرای طرح من کارت ابلاغ می شود.
 
وی یادآور شد: پیش بینی می کنیم ظرف ۲ماه آینده مشکل کمبود مراکز شارژ من کارت برطرف و در کنار آن طرح شارژ من کارت از طریق کارت های بانکی نیز امکان پذیر شود.
 
آبسالان با بیان این که تاکنون ۳۰آنتن مخابراتی سامان دهی شده است، خاطرنشان کرد: این اقدام با فشارها و پیگیری های زیادی بر اساس ضوابط و مقررات شورای شهر سامان دهی شده ولی در مقابل یک هزار و ۲۰۰دکل مخابراتی که در شهر وجود دارد، بسیار ناچیز است.
 
وی تصریح کرد: به سمتی حرکت کرده ایم که در سامان دهی آنتن های مخابراتی اپراتورها در امور جاری و ارتباطات شهروندان خللی به وجود نیاید ولی به دلیل حساسیتی که شورای شهر به دلیل نصب دکل های مخابراتی در مراکز مسکونی داشت با اطلاع رسانی به مالکان آن ها خودشان با نصب دکل ها در ملکشان مخالفت کردند.
 
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری مشهد با بیان این که همراه اول با ۶۸۰دکل مخابراتی در شهر بیشترین دکل را دارد، گفت: ما می خواهیم محل نصب دکل ها را به اماکن عمومی انتقال دهیم و در این راه محدودیت هایی را که اپراتورها فکر می کردند خواهند داشت، رفع شده است.
 
وی افزود: ۲سال است که بررسی قانون سامان دهی آنتن های مخابراتی پیگیری می شود و مدل شهر مشهد در شورای عالی استان ها تصویب شده است که نشان دهنده قابل قبول بودن مدل سامان دهی آنتن های مخابراتی شهر مشهد است.
 
در ادامه، مهدی برادران خطاب به رسانه ها گفت: من از شما درخواست می کنم که از جانب معاونت توسعه و برنامه ریزی و زیرمجموعه های آن از مردم به دلیل کمبودهایی که با وجود تلاش همکاران ما وجود داشته است عذرخواهی کنید به خصوص در زمان تغییر و جمع آوری بلیت کاغذی و جایگزینی من کارت در استفاده از اتوبوس ها که سختی آن را تحمل کردند.
 
وی تصریح کرد: شهروندان باید بدانند که ما به سمت استفاده از خدمات و فناوری های روز بین المللی و تبدیل شهر مشهد به شهر هوشمند حرکت کرده و خدمات خود را در بسترهای اینترنت و موبایل ارائه خواهیم داد که قطعا سختی هایی را برای برخی افراد خواهد داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.