اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

August 29, 2013
15:03 پنجشنبه، 7ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57082

رئیس هیئت مدیره مخابرات: ما نمیخواستیم همکد کنیم، هزینه همکدی را دولت باید می‌پرداخت؛ گفتند از مشترک اخذ شود

رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: مخابرات مدعی بود که هزینه همکدی را دولت باید بدهد، زیرا مصوبه دولت است. اما مقامات رسمی تصمیم گرفتند که 900 تومان هزینه همکدی را مخابرات از مشترکان بگیرد و به ما ابلاغ کردند.
 
سید مصطفی سید هاشمی در مراسم افتتاح برج‌های دوقلوی شرکت مخابرات ایران در جمع خبرنگاران در خصوص تغییر تعرفه‌های مخابراتی، اظهار داشت: تعرفه تلفن همراه، پس از سال‌ها از 7/44 ریال به 3/51 ریال افزایش یافته است.
 
رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران افزود: به این ترتیب اکنون هزینه 7 ساعت مکالمه شهری با تلفن ثابت معادل یک نان سنگک است. در حالی که در کشور افغانستان هر دقیقه مکالمه 10 سنت است در ایران معادل 30 سنت است؛‌ آن هم با دلار مبادله‌ای.
 
وی گفت: همکدی مصوبه هیئت دولت بود ما نمی‌خواستیم همکد کنیم.
 
وی ادامه داد: پس از همکدی تعرفه‌ها به شدت کاهش پیدا کرده، در گذشته برای یک مسیر بالای 120 کیلومتر 5 پالس معادل 220 ریال از مشترک می‌گرفتیم اما اکنون 22 ریال می‌گیریم.
 
سید هاشمی گفت: علاوه بر این همکدی، برای مشترکات ارزش معنوی داشته است، زیرا یک روستای دور افتاده در استان با استان همکد شده است. چند سال قبل یک نماینده مجلس این کار را برای استانش انجام داد و بیشترین رای را در استان جمع کرد.
 
رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران در ادامه در خصوص هزینه آبونمان 900 تومانی همکدی گفت: مخابرات مدعی بود که هزینه همکدی را دولت باید بدهد. زیرا همکدی مصوبه دولت بوده است. اما مقامات رسمی جمع شدند و تصمیم گرفتند که 900 تومان هزینه همکدی را مخابرات از مشترکات بگیرد و به ما ابلاغ کردند.
 
سید هاشمی گفت: اکنون نیز به دستور وزیر ارتباطات همکدی را متوقف کردیم. وزیر اعلام کرده که کارگروهی تعرفه‌ها را مجددا بررسی کند.
 
وی ادامه داد: صورت‌حساب‌های تلفن ثابت باید در پایان شهریور ماه از مشترکان گرفته شود، مخابرات تا پایان شهریور منتظر اعلام نتیجه بررسی کارگروه خواهد ماند. اگر تا پایان شهریور کارگروه تعرفه دیگری را اعلام کرد، صورت‌حساب‌ها بر اساس تعرفه جدید محاسبه می‌شود، در غیر این صورت تعرفه فعلی هم کدی مبنای صورت حساب‌ها قرار می‌گیرد.
 
وی همچنین در خصوص بیمه کارگزاران روستایی گفت: سال گذشته مجلس مصوب کرد که مخابرات گارگزاران روستایی را بیمه کند. امسال مجلس مصوب جدیدی داشت، مبنی بر اینکه باید با آنها قرارداد مستقیم ببند که قرار است کارگروهی نحوه انجام این کار را مشخص کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.