اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

August 29, 2013
15:05 پنجشنبه، 7ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57083

مخابرات: مهرماه زمان صدور قبض‌های تلفن است/مشخص شدن وضعیت هم‌کدسازی تا پایان شهریور

رئیس هیات مدیره مخابرات ایران اظهار امیدواری کرد: تکلیف پروژه همکدسازی استان‌ها تا مهر ماه مشخص شود.
 
 
سیدمصطفی سید هاشمی صبح امروز در حاشیه مراسم آغاز ساخت برج های دوقلوی مخابرات به پاسخگویی به سوالات خبرنگاران پرداخت و خاطرنشان کرد: در زمینه هم‌کدسازی ما تابع قانون هستیم و از ضوابطی که رگولاتوری و شورای رقابت برای ما تعیین کنند، تبعیت می‌کنیم و اکنون نیز طبق همین موضوع، هم‌کدسازی را متوقف کرده ایم.
 
وی در عین حال عنوان کرد: سررسید حساب مشترکان ما دو ماه به دو ماه است و با احتساب اینکه ارقام هم‌کدسازی را در نظر بگیریم، این ارقام باید اوایل مهرماه از مشترکان دریافت شود که امیدواریم کارگروهی که وزیر ارتباطات برای بررسی این موضوع در نظر گرفته تا آخر شهریور به اجماع برسد و وضعیت این طرح مشخص شود.
 
سیدهاشمی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به کارگروهی که قرار است در این زمینه تشکیل شود اظهار کرد: اصولا بر اساس پروانه، اپراتور باید در چنین کارگروهی حضور داشته باشد تا از هزینه و عملکرد خودش دفاع کند و تصمیم‌گیری‌ها را منطقی‌تر کند.
 
وی در عین حال خاطرنشان کرد: هر زمان قانونی در این زمینه تصویب شود از فردای آن روز، موضوع برای ما قابل اجرا خواهد بود.
 
اما رئیس هیات مدیره مخابرات ایران در ادامه صحبتهای خود به ذکر توضیحاتی درباره اهداف مخابرات از ساخت برج‌های دوقلو پرداخت و با بیان این که تجمیع مراکز مخابراتی از مهم ترین اهداف اجرای این پروژه به شمار می رود اظهار کرد: در حال حاضر مخابرات ایران در 9، شرکت ارتباطات سیار در پنج و مخابرات تهران هم در 30 نقطه استقرار دارند که این پراکندگی، در ارئه خدمت هم مردم را با زحماتی روبرو می‌کند و علاوه بر آن مدیریت را دچار مشکل می‌کند.
 
وی عنوان کرد: این دو برج را با استقرار یک دیتاسنتر قوی و ناکی که شبکه را کنترل می‌کند، ایجاد خواهیم کرد.
 
رئیس هیات مدیره مخابرات درباره رقم مناقصه پروژه برج‌های دو قلو که پیمانکار آن شرکت پرهون طرح است نیز اظهار کرد: آنچه که در روز انجام مناقصه برنده شده مبلغ 360 میلیارد تومان است.
 
او همچنین اشاره‌ای به دیگر پروژه‌هایی که به صورت هم‌زمان با آغاز ساخت این برج‌ها افتتاح شدند نیز ابراز کرد: امروز به مناسبت هفته دولت در 12 استان به صورت هم‌زمان با مراسم کلنگ‌زنی، پروژه‌های مخابراتی افتتاح می‌شود که رقمی بالغ بر 120 میلیارد تومان به پروژه‌های ما در امر سوئیچینگ، نامبرینگ و زدن BTSها در حوزه ثابت اختصاص یافته است که در قالب بیش از 1000 پروژه انجام شده است.
 
سیدهاشمی درباره مشکلات کارگزاران مخابراتی نیز عنوان کرد: سال گذشته مجلس ما را مکلف کرد نسبت به بیمه کردن آن‌ها اقدام کنیم و ما هم براساس آن کل کارگزارانی که قبل از خصوصی شدن مؤظف به بیمه کردن‌شان بودیم را بیمه کردیم اما امسال مجلس دستوری داده تا یک قرارداد مستقیم با آن‌ها ببندیم و برای این موضوع کارگروهی را گماردند. باید منتظر باشیم تا این کارگروه تشکیل تا ادامه کار برای سال جاری مشخص شود.
 
او خاطر نشان کرد: این موضوع در ارتباط با نیست و وقتی خود مجلس قانونی می‌گذارد ناظر بر اجرای آن هم هست ولی در کمیته کاری که برای تصمیم‌گیری درباره این موضوع برگزار شد هیچ‌کدام از وزرا از جمله وزیر ارتباطات و اقتصاد و معاون برنامه و بودجه ریاست جمهوری در این جلسه حاضر نشدند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.