اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

August 29, 2013
15:13 پنجشنبه، 7ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57089

معرفی اپراتورهای برتر در پایان هر ماه

در نتیجه رقابت سخت بین اپراتورهای موبایل کشور، نخستین بار که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات بهترین اپراتور را اعلام کرد با انتقادهای سختی مواجه شد؛ اما اکنون که سختی بار اول گذشته، اعلام شده هر ماه بهترین اپراتور اعلام می‌شود.
 
 
 
خرداد ماه امسال بود که پس از برگزاری جشنواره «فاوا» که بهترین اپراتورهای فعال در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در آن معرفی شدند، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به معرفی بهترین اپراتور تلفن همراه پرداخت.
 
کاری که حتی در دوره‌های گذشته جشنواره فاوا انجام نشده بود و شاید جرات کافی برای این کار وجود نداشت. در سابقه چندین دوره برگزاری جشنواره فاوا همواره چنین بود که یا هر دو اپراتور تلفن همراه مورد تقدیر قرار می‌گرفتند یا هیچ کدام.
 
اما سرانجام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بهترین اپراتور تلفن‌همراه را براساس ارزیابی چندین شاخص اعلام کرد و همان طور که انتظار می‌رفت هجمه‌های زیادی به سوی این سازمان سرازیر شد.
 
در نتیجه این فشارها سازمان مجبور شد که اعلام کند این ارزیابی‌ها دوره‌ای است و از این پس نیز قرار است همیشه ارزیابی‌ها به صورت مستمر و در دوره‌های زمانی مشخص انجام می‌شود.
 
اکنون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نشان داده که پای حرف خود ایستاده و اعلام کرد که از این پس هر ماه تمام اپراتورهای ارتباطی و فناوری اطلاعاتی را ارزیابی می‌کند و هر ماه نیز بهترین اپراتور را اعلام می‌‌کند. نتیجه جدیدترین ارزیابی تمام اپراتورها نیز در مهر ماه مشخص می‌شود.
 
رئیس رگولاتوری گفته است: ارزیابی کیفیت سرویس‌های اپراتورهای ارتباطی و فناوری اطلاعات به صورت ماهیانه انجام و نتایج ارزیابی در پایان هر ماه از سوی رگولاتوری اعلام می‌شود.
 
محمدعلی فرقانی می‌گوید: نتایج اولین دوره ارزیابی در پایان مهر ماه اعلام می‌شود و تا آن زمان اپراتورها فرصت دارند کیفیت سرویس‌های خود را ارتقاء دهند.
 
وی درباره شاخص‌های ارزیابی اپراتورها نیز توضیح داده که کیفیت سرویس، پاسخگوئی و رسیدگی به شکایات، کیفیت پوشش‌دهی، انجام تعهدات توسعه و اجرا، عملکرد شبکه، رضایتمندی مشتریان و … از جمله شاخص‌هایی است که اپراتورهای تلفن همراه و سرویس‌های فناوری اطلاعات براساس آن ارزیابی می‌شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.