تلفن همراه

فناوری

August 30, 2013
18:59 جمعه، 8ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57113

در نمایشگاه برلین ساعت هوشمند سامسونگ رونمایی میشود

به نظر می‌رسد در سالهای آتی مبارزه بین دستگاههای ارتباطی جدید بسیار داغ خواهد بود. یکی از این دستگاهها ساعتهای هوشمند (اسمارت واچ) هستند و شرکت سامسونگ امیدوار است با عرضه ساعت جدید خود به نام گالکسی گیر(Gear) که احتمالا تا هفته آینده رونمایی می‌شود در این رقابت جهش قابل توجهی داشته باشد.
 
 
شرکت اپل که انتظار می‌رود تا دهم سپتامبر آیفون جدید خود به نام 5S را رونمایی کند نیز احتمالا اسمارت واچ خود را پس از سامسونگ رونمایی خواهد کرد و اقدام سامسونگ یک حرکت تاکتیکی برای محکم کردن جای پای خود در این بازار است.
 
اطلاعات درباره اسمارت واچ جدید سامسونگ چندین هفته است که در سایتهای اینترنتی منتشر شده است. این ساعت جدید که از سیستم عامل اندروید بهره می‌برد مجهز به نمایشگر آمولد (AMOLED) است. طراحی این ساعت در کره جنوبی و بسیار آینده نگرانه انجام شده است.
 
سامسونگ تایید کرد که از مدت‌ها قبل در حال کار و طراحی این ساعت بوده است و چندین نسخه از این دستگاه طراحی شده و شایعات حاکی از این است که یکی از مدل‌های این ساعت از نمایشگر انعطاف‌پذیر بهره‌مند است.
 
به لحاظ کارآیی، گزارشات حاکی از این است که گالکسی گیر یک گوشی موبایل نیست و سیم کارت نمی‌خورد. در عوض یک همراه برای گوشی هوشمند شماست و به وسیله آن می‌توان پیام‌ها و یادداشتها را مشاهده کرد.
 
یک منبع ناشناس نیز دراین باره گفت: این ساعت همچنین دارای میکروفون، اسپیکر و حتی یک دوربین کوچک است.
 
شرکمت سامسونگ اعلام کرده که این ساعت هوشمند را به همراه فبلت گالکسی نوت 3 در تاریخ 4 سپتامبر رونمایی خواهد کرد.
 
لی یونگ هی – نایب رییس اجرایی سامسونگ موبایل – گفت: این دو دستگاه در نمایشگاه محصولات الکترونیکی IFA برلین رونمایی خواهند شد.
 
وی به جزییات بیشتر درباره این دو دستگاه اشاره نکرد و تنها گفته است که ساعت هوشمند جدید از سیستم عامل اندروید بهره می‌برد و نمایشگر انعطاف‌پذیر ندارد.
 
وی گفت: این دستگاه جدید تجربه ساخت موبایل‌های هوشمند را در جهات بسیاری تقویت خواهد کرد و یک روند جدید در ارتباطات موبایلی هوشمند خواهد بود. ما مطمئن هستیم که گالکسی گیر به صنعت موبایل کمک قابل توجهی خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.