اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

August 30, 2013
19:07 جمعه، 8ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57115

قبوض همراه اول علی‌الحساب شد

MCI-logo.jpg

مدیرعامل همراه اول گفت: طبق دستور وزیر ارتباطات افزایش تعرفه‌ها را متوقف کرده‌ایم. کارگروهی در وزارت ارتباطات در حال بررسی مجدد تعرفه‌ها است و قبوض دوره بعد (شهریور) را طبق تعرفه نهایی که کارگروه اعلام کند، محاسبه می‌کنیم.
 
به گزارش فارس، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از نخستین اقدامات خود در این وزارتخانه، دستور داده تعرفه‌های جدید تلفن ثابت و همراه که به تازگی از 16 مرداد اجرا شده بود، تا بررسی بیشتر متوقف شود، تا در حق مشترکان و اپراتور اجحافی صورت نگیرد.
 
توقف تعرفه جدید تلفن همراه به این معنی است که همراه اول باید تعرفه 599 ریالی به ازای هر دقیقه مکالمه داخل شبکه سیم‌کارت‌های دائمی خود را فعلا اعمال نکند و به تعرفه‌های قبل برگردد، اما پس از این دستور،‌ به دلیل اینکه همراه اول صحبتی در این باره نکرد، یا اعلام رسمی صورت نگرفت، ابهاماتی در تعرفه اعمالی همراه اول ایجاد شد؛ این ابهام که اکنون همراه اول تعرفه‌هایش را با نرخ قبل محاسبه می‌‌کند، یا 599 ریال جدید؟  
 
به تازگی نیز واعظی در اولین حضورش در یک برنامه تصویری، تاکید کرده که «هیچ اپراتوری قطعا نمی‌تواند و حق ندارد دستور و بخشنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را نادیده بگیرد.»
 
مدیرعامل همراه اول در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به این ابهام پاسخ داده است.
 
وحید صدوقی در پاسخ به این سوال که وزیر جدید ارتباطات دستور توقف اعمال تعرفه‌های جدید مخابراتی (از جمله همراه اول) را صادر کرده، اکنون همراه اول تعرفه‌ها را به حالت قبل برگردانده یا تعرفه‌ جدید (599 ریال) را اعمال می‌کند، گفت: دستور وزیر ارتباطات مبنی بر توقف تعرفه‌ها را دریافت کرده‌ایم.
 
وی ادامه داد: با این دستور همراه اول فعلا در اعمال تعرفه‌های جدید دست نگه داشته است.
 
مدیر عامل همراه اول گفت: با توجه به اینکه قبوض، دو ماهه صادر می‌شود و  نوبت صدور قبض بعدی همراه اول پایان شهریور است، در نتیجه تا پایان شهریور برای محاسبه صورت‌حساب‌ها زمان باقی است.
 
صدوقی افزود: کارگروهی در حال بررسی مجدد تعرفه‌های تعیین شده است، اگر تا پیش از پایان شهریور، کارگروه نتیجه بررسی‌هایش را این طور اعلام کرد که تعرفه‌ها باید تغییر کند، صورت‌حساب شهریور براساس تعرفه اعلامی کارگروه محاسبه می‌شود.
 
وی ادامه داد: اگر کارگروه به این نتیجه رسید که تعرفه‌ 599 ریالی نیاز به تغییر ندارد، صورت حساب براساس 599 ریال محاسبه می‌شود.
 
صدوقی گفت: همچنان که از فروردین ماه همراه اول قبض اختیاری ماهانه را برای مشترکان پیامک می‌کند؛ اما قبض ماه مرداد را محاسبه و پیامک نکرده است.
 
مدیر عامل همراه اول تاکید کرد: نکته‌ای که وجود دارد این است که باید توجه داشت پس از Flat (یکسان) کردن شبکه، امکان بازگشت به حالت قبل (شهری و بین‌شهری) دیگر وجود ندارد. باید تعرفه یکسان تعیین شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.