رگولاتوری

مخابرات فضایی

August 30, 2013
19:18 جمعه، 8ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57116

اظهار بی اطلاعی ترکان از بازگشت سازمان فضایی به وزارت ارتباطات

سرپرست جدید سازمان فضایی ایران از برگشت این سازمان به زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار بی اطلاعی کرد.
 
 
اکبر ترکان که روز چهارشنبه حکم سرپرستی موقت سازمان فضایی ایران را از رئیس جمهور دریافت کرد، در حاشیه مراسم تودیع و معارفه اش به عنوان سرپرست این سازمان در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، مبنی بر بازگشت سازمان فضایی ایران به زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در این زمینه اطلاعی ندارم.
 
وی با بیان اینکه تاکنون در این مورد چیزی از شخص رئیس جمهور نشنیده ام و باید موضوع را بررسی کنم، ادامه داد: بگذارید روی صندلی ام بنشینم و اوضاع را بررسی کنم؛ من اکنون به اندازه یک چای خوردن با این مجموعه آشنایی دارم و نمی توانم در این زمینه اظهارنظر کنم.
 
به گزارش مهر، سازمان فضایی ایران در دولت دهم و براساس مصوبه هیات دولت از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منفک شد.
 
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در روز اخذ رای اعتماد خود از مجلس شورای اسلامی، انفصال سازمان فضایی ایران را از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات غیرقانونی عنوان کرد و از طرف رئیس جمهور وعده داد که این سازمان را به جایگاه اولیه خود یعنی زیرمجموعه وزارت ارتباطات برمی گرداند.
 
حسن روحانی بعدازظهر چهارشنبه 6 شهریورماه اکبر ترکان را که به سمت دبیری شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منصوب کرد و همزمان چهار حکم دیگر نیز با عناوین سرپرست موقت سازمان فضایی و سرپرست موقت شورای عالی امور ایرانیان، سرپرست معاونت امور بین الملل ریاست جمهور و سرپرست دبیرخانه جنبش عدم تعهد برای وی صادر شد تا ظرف مدت دو ماه پیشنهادهای لازم را برای اصلاح ساختار و مدیریت هماهنگ این واحدها به رئیس جمهور ارائه دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.