لبه تکنولوژی

August 30, 2013
19:18 جمعه، 8ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57117

تولید جوراب هوشمند برای اطمینان از علائم حیاتی نوزاد هنگام خواب

یک شرکت تولید کننده محصولات مرتبط با نوزادان مدعی شده نخستین جوراب هوشمند جهان را تولید کرده که به والدین این امکان را می دهد علائم حیاتی کودک خود را هنگام خواب روی یک تلفن هوشمند بررسی کنند.
 
تولید این جوراب هوشمند شرایطی را فراهم می کند که والدین نوزاد می توانند میزان ضربان قلب و اکسیژن مصرفی کودک را از طریق تلفن هوشمند خود کنترل کنند.
 
این جوراب فناورانه میزان ضربان قلب، سطح اکسیژن، دمای پوست، کیفیت خواب و همچنین وضعیت قرار گیری بدن کودک هنگام خواب را به تلفن هوشمند یکی از والدین و یا دستگاه دیگر متصل به اینترنت منتقل می کند.
 
جیکوب کولوین بنیانگذار این شرکت اظهار داشت: همه والدین می دانند که خوابیدن در تخت خود و استرس داشتن نسبت به شرایط تنفس کودک چه شرایط دشواری است.
 
درحال حاضر در بازار مصرف کننده محصول مشابهی وجود ندارد که به والدین میزان ضربان قلب و سطح اکسیژن مصرفی کودک را نشان دهد.
 
کرت ورکمن مدیر عامل شرکت اولت که این جوراب هوشمند را طراحی و تولید کرده است گفت: خرید یک دستگاه "پالس اکسیمتر" برای خانواده ها هزینه یک هزار دلاری به دنبال دارد. اما ارائه این جوراب هوشمند با قیمت معقول می تواند برای والدین آرامش خاطر به همراه داشته باشد.
 
پالس اکسیمتر (Pulse Oximeter) یا اکسیژن‌ سنج خون وسیله‌ ای است که با کمک آن می‌ توان میزان درصد اشباع اکسیژن خون سرخرگ انسان را اندازه‌ گیری کرد.
 
ورکمن برای نخستین بار پس از تولد عموزاده های دوقلوی خود به طراحی این جوراب فکر کرد.
 
وقتی پای کودک در این جوراب قرار می گیرد، حسگرهای کوچک آن علائم حیاتی نوزاد را مونیتور کرده و اطلاعات آن را ارسال می کند. حتی مقایسه این اطلاعات ارسالی بین شبهای مختلف می تواند برای تشخیص شرایط نوزاد موثر واقع شود.
 
والدین در هر ساعتی از روز می توانند از این جوراب هوشمند استفاده کنند اما استفاده از آن هنگام شب می تواند به افکار متعدد درباره نحوه تنفس کودک، عدم خفگی بر اثر تغییر وضعیت در خواب و خواب راحت نوزاد پایان دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.