اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

August 31, 2013
19:48 شنبه، 9ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57126

واعظی: امتیازات جدید به اپراتورهایی تعلق می گیرد که سرویس های باکیفیت بیشتری بدهند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امتیازات جدید به اپراتورهایی تعلق می گیرد که سرویس های باکیفیت بیشتری به مردم می دهند.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای واعظی در حاشیه افتتاح مراکز بین المللی تبادل ترافیک اینترنت و در نشست خبری در خصوص نقص در کیفیت خدمات اپراتورهای تلفن همراه افزود: این موضوع به کم بودن نظارت ما بر آنها بر می گردد.
وی اعمال حاکمیت روی اپراتورهای تلفن همراه را یکی از وظایف جدی این وزارتخانه بیان کرد و گفت: باید روی این اپراتورها نظارت جدی صورت گیرد. 
واعظی افزود: ‌دو روش را در دستور کار داریم یکی اینکه از طریق فنی در مناطق مختلف تهران و استان ها، مکانهایی که پوشش اپراتورها ناقص است، اعلام کنیم و دیگری اینکه بتوانیم با تذکر به اپراتورها، از یک مقطعی به بعد امتیازات جدید را به اپراتورهای با کیفیت بهتر واگذار کنیم. 
وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات گفت: به اپراتورها دو ماه فرصت دادیم تا از اواخر مهر، نقاط ضعف و قوت آنها را به مردم گزارش دهیم. 
وی افزود: در حال راه اندازی تلفن گویا هستیم تا از این طریق گزارش های مردمی را در خصوص نقایص دریافت کنیم. 
واعظی در خصوص اینکه آیا بخشنامه ای که اخیرا صادر کرده شامل یکسان سازی تعرفه همراه اول نیز می شود یا خیر؟ گفت: بحث یکسان سازی تعرفه همراه اول، در اختیار خود شرکت است اما الزامی در این خصوص نداریم. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود:‌ موردی که ما به طور جد روی آن تاکید داریم آن است که نباید هزینه با هر سقفی از مردم دریافت شود .
وی با بیان اینکه با اصل همکدسازی موافقیم، گفت: اما باید قیمت را به ما اعلام کنند.
واعظی در خصوص اینکه آیا وظیفه کارگروه تشکیل شده برای تعیین تعرفه اپراتورها با وظیفه کمیسیون تنظیم مقررات موازی نیست؟ گفت:‌ این کارگروه زیرمجموعه کمیسیون است.
وی افزود: کمیسیون تنظیم مقررات دو هفته یکبار تشکیل می شود و اگر بخواهیم اینگونه موارد که بسیار مهم است کارشناسی روی ابعاد آن در کمیسیون مطرح شود به نتیجه نخواهیم رسید .
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص مصوبات شورای رقابت که به اپراتورها مربوط می شود نیز گفت: در هفته گذشته جلسه ای با رئیس این شورا داشتیم و قرار شد به گونه ای همکاری کنیم که اپراتورها نتوانند آنجایی که منافعی دارند از وزارت ارتباطات مجوز بگیرند و اگر نتوانستند به شورای رقابت مراجعه کنند. 
وی افزود: باید قبل از تصمیم دولت خودمان هماهنگ باشیم تا مردم ضرر نکنند.
 
واعظی درباره جابجایی شماره بین اپراتورهای تلفن همراه گفت: دنبال راه حلی می گشتیم که رقابت میان اپراتورها افزایش یابد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود:‌ در چند جلسه ابعاد و مشکلات این موضوع را بررسی خواهیم کرد و اگر بتوانیم قدرت انتخاب مشترکان را افزایش می دهیم .
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.