رگولاتوری

August 31, 2013
19:52 شنبه، 9ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57129

وزیرارتباطات: باید رقابت میان اپراتورها براساس کیفیت روزبه روز افزایش یابد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: باید تلاش کنیم با رقابت میان اپراتورهای مختلف و نظارت کامل بر عملکرد آنها، کیفیت به طور مرتب افزایش یابد.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای واعظی در مراسم افتتاح مراکز بین المللی تبادل ترافیک اینترنت افزود: اکنون به جایی رسیده ایم که باید توسعه زیرساخت و کیفیت بالای خدمات در دستور کار قرار گیرد.
وی گفت: باید با جدیت روی کیفیت و افزایش آن فعالیت کنیم و همچنین نظارت کامل بر این موضوع داشته باشیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه متاسفانه برخی اپراتورها تصور می کنند که صرف اخذ پروانه و ارائه چند خدمت کافی است، گفت: روز به روز باید رقابت میان اپراتورها چه تلفن و چه اینترنت براساس کیفیتی که به مردم ارائه می دهند، افزایش یابد .
واعظی، بحث ترانزیت را بسیار مهم خواند و افزود: معتقدم گسترش زیرساخت ها در عرصه فناوری اطلاعات باعث اقتدار ملی می شود و همچنین باعث می شود که هم در منطقه و هم در جهان جایگاه ویژه ای داشته باشیم.
وی گفت: خوشبختانه، در دهه گذشته در عرصه فناوریهای نو حرف های جدی داشتیم و باید این موضوع به بخش های دیگر نیز تسری یابد .
واعظی گفت: باید مراکز تحقیقاتی همه دانشگاهها در خدمت صنعت فناوری اطلاعات قرار گیرد طوری که باید این صنعت را بومی کنیم تا ارز کمتری از کشور خارج شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما مسئولان شهرهای بزرگ نیستیم بلکه ما مسئول تمام کشوریم و آن فردی که در روستا و در مرز و یا مناطق کمتر توسعه یافته زندگی می کند این فرد نیز از مردمان این مرز و بوم است و ما وظیفه داریم آنچه که در شهرها وجود دارد در دسترس مناطق محروم نیز قرار گیرد.
وی بر تقویت قدرت نرم از طریق ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد و افزود: دنیای امروز دنیای قدرت نرم است و باید در این زمینه تلاش بیشتری کنیم.
واعظی گفت: معتقدم کشور زمانی می تواند به همه چیز دست یابد که نگاه فقط داخلی نباشد بلکه به منطقه و جهان و عرصه خارجی نیز توجه داشته باشدکه این وزارتخانه می تواند در عرصه بین المللی نیز خوب بدرخشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بحث ظرفیت سازی را کاری بسیار خوب و مهم بیان کرد و افزود: اگر این ظرفیت ها گسترش یابد از یک طرف با فرصت مواجهه می شویم و از طرف دیگر پیشرفته های خوبی حاصل خواهد شد.
واعظی با بیان اینکه اکنون در داخل کشور محتواهای بسیار خوبی بوجود آمده است، گفت: این محتواها فقط در داخل است و می توان آنها را به دنیا صادر کرد.
وی گفت: اگر بتوانیم کاری کنیم که در آینده پهنای باندی که ارسال و دریافت می کنیم، نزدیک باشد کار خوبی انجام شده است.
واعظی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تهدیدها را کم کنیم، گفت: یکی از راههای کاهش تهدید ، فرهنگ سازی است که هم مساجد ، مراکز دینی و خانواده ها باید در این زمینه تلاش کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: معتقدم با توجه به توان خوب در کشور ، کمتر محتواسازی صورت گرفته است که باید همه در این زمینه تلاش کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.