اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

September 1, 2013
15:44 یکشنبه، 10ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57143

وزیر جدید ارتباطات: نمی توان مردم را از اینترنت محروم کرد

iran internet users.jpg

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود تحریم، کمبود بودجه و برخی اختلافات میان ریاست جمهوری و این وزارتخانه را از جمله دلایل عقب ماندگی کشور در این حوزه عنوان کرد و گفت: اگرچه نمی خواهیم از عملکرد دولتهای گذشته انتقاد کنیم اما باید بپذیریم که در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات عقب هستیم.
 
محمود واعظی در مراسم افتتاح مرکز بین المللی تبادل ترافیک اینترنت کشور با اشاره به اهداف تعریف شده در سند چشم انداز کشور که ایران را کشوری توسعه یافته و از نظر قدرت علمی اول در منطقه می داند اظهار داشت: اهداف این سند ارزشمند با تلاش برای جانماندن از تحولات تکنولوژی و بومی سازی فناوریها محقق خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه مسائل تحریم، کمبود بودجه و نیز وجود برخی اختلافات میان ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گذشته باعث عقب ماندگی کشور در این حوزه شده است، ادامه داد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به تبع آن ICT کشور در این چند سال مورد بی مهری قرار گرفته است و با این وجود که نمی خواهیم از عملکرد دولتهای گذشته انتقاد و به گذشته نگاه کنیم اما باید بپذیریم که در این عرصه عقب هستیم و ملت بزرگ ایران لایق خدماتی بهتر در این حوزه است.
 
واعظی با اشاره به وجود نخبگان و فارغ التحصیلان این بخش بر اهمیت دادن به مساله اشتغال جوانان تاکید کرد و گفت: جای جوانان تحصیلکرده در عرصه های کامپیوتر، فناوری اطلاعات و مخابرات در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
 
وی به مشکلات موجود در زمینه اینترنت نیز اشاره کرد و افزود: اینترنت باید اسبابی را برای مردم فراهم کند که بتوانند نیازمندیهای مشروع خود را رفع کنند و این وظیفه ما است که به تکنولوژی مسلط شده و آن را به نحوی در اختیار بگیریم که مضرات آن وارد خانه ها نرود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید براینکه نمی توان نسبت به پیامدهای توسعه در عرصه فناوری اطلاعات بی تفاوت بود گفت: نباید به صرف اینکه درصد کمی به دنبال سایتهای غیراخلاقی هستند مجموعه ای عظیم از کاربران که به دنبال اهداف سالم در اینترنت هستند را از اینترنت محروم کرد.
 
وی بر نظارت کامل برعملکرد اپراتورهای ارتباطی و مخابراتی در جهت رقابتی کردن این بازار نیز تاکید کرد و افزود: باید در این وزارتخانه موضوع توسعه زیرساختهای ارتباطی و ارائه خدمات با کیفیت بالا در دستور کار قرار گیرد.
 
واعظی با تاکید براینکه باید روز به روز رقابت میان اپراتورهای تلفن ثابت، همراه و اینترنت براساس کیفیت و ارائه سرویس به مردم افزایش یابد خاطرنشان کرد: باید فکری به حال انحصار تلفن ثابت کرد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از اظهارات خود با تاکید براینکه ما تنها مسئولان شهرهای بزرگ نیستیم، بلکه باید مسئول روستاها، مرزها و مناطق کمتر توسعه یافته کشور نیز باشیم اضافه کرد: باید قدرت نرم کشور را از طریق ICT تقویت و پهنای باند ارسال و دریافت اینترنت را به یکدیگر نزدیک کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.