تلفن همراه

September 2, 2013
15:06 دوشنبه، 11ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57159

طراحی خدمات ارزش افزوده موبایل در دانشگاهها

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیگیری برنامه های دولت دهم در ایجاد پژوهشکده های ICT در دانشگاهها و مراکز علمی در دولت یازدهم خبر داد و گفت: بزودی مصوبه ایجاد 4 پژوهشکده از شورای گسترش آموزش عالی دریافت می‌شود.
مرتضی براری در گفتگو با مهر، در مورد آخرین وضعیت پروژه ایجاد پژوهشکده های فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاهها و مراکز علمی که در آخرین ماه فعالیت دولت دهم و توسط محمدحسن نامی وزیر وقت ICT کلید خورد اظهار داشت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کماکان پیگیر ایجاد این پژوهشکده ها بوده و تاکنون 15 تفاهمنامه با دانشگاههای مختلف برای ایجاد پژوهشکده ICT به امضا رسانده است. 
 
وی با بیان اینکه هفته گذشته مصوبه ایجاد پژوهشکده خلیج فارس در دانشگاه بوشهر اخذ شد، ادامه داد: ایجاد پژوهشکده در دانشگاه شاهد، سازمان پژوهشهای علمی صنعتی و دانشگاه مازندران نیز در حال تصویب است.
 
براری پژوهشکده های ICT را منبع درآمد دانشگاهها برشمرد و گفت: با تجاری سازی پروژه های فناوری، نیاز دستگاههای حاکمیتی و بخش خصوصی به این پژوهشکده منتقل شده و این امر باعث تامین بازار برای این بخش می‌شود.
 
قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر حمایت این وزارتخانه از پژوهشکده های ICT خاطرنشان کرد: طی مذاکراتی که با شرکتهای زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اپراتورهای این بخش به عمل آمده، نیاز این شرکتها را در قالب پروژه به پژوهشکده ها می سپاریم تا این پژوهشکده بازار کار داشته باشند.
 
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از تولید خدمات ارزش افزوده موبایل در پژوهشکده های ICT خبر داد و افزود: به طور متوسط 2 هزار دانشجو در رشته های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات در هر دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و ایجاد پژوهشکده های ICT می تواند در راستای حل نیازهای کشور و بکارگیری این ظرفیتها موثر واقع شود. براین اساس همجواری دانشکده و پژوهشکده می تواند به توسعه ICT استانها بیانجامد.  
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.