تبلت

تلفن همراه

September 3, 2013
19:12 سه شنبه، 12ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57183

اولین نمایشگاه تبلت و نوت‌بوک در غیاب برندهای بزرگ

اولین جشنواره تبلت، نوت‌بوک و تجهیزات مرتبط در کشور امروز در نمایشگاه بین‌المللی تهران در حالی آغاز شد که برندهای بزرگ در آن حضور نیافته‌اند.
 
این نمایشگاه که از ساعت 9 صبح امروز آغاز شده و تا 15 شهریور میزبان افرادی است که شیفته تکنولوژی هستند.
 
البته چهره‌ نمایشگاه در مقایسه با نمایشگاه‌های خارجی چندان هم مدرن نیست و برند‌های معروف و تبلت‌های خبرسازشان در این نمایشگاه دیده نمی‌شوند.
 
شاید تنها دو یا سه برند شناخته شده در دنیا در این نمایشگاه خودنمایی می‌کنند و بازدید بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند که علت حضور نداشتن بعضی از شرکت‌های بزرگ شاید به اطلاع‌رسانی ضعیف نمایشگاه مربوط می‌شود؛ موضوعی که غرفه‌داران و رییس صنف فن‌آوران رایانه تهران به آن اذعان دارند.
 
"اطلاع‌رسانی از برگزاری این نمایشگاه چندان خوب نبود به همین دلیل وارد‌کنندگان برندهای غول‌پیکر در این نمایشگاه شرکت نکرده‌اند" این جمله را یکی از غرفه‌داران این نمایشگاه می‌گوید که تبلت‌های چینی روی میزش پخش شده‌ است.
 
غرفه‌دار دیگری هم معتقد است: با توجه به اینکه تعطیلی آخر هفته بازدید از این نمایشگاه در روزهای آینده بیشتر از امروز به عنوان روز اول برگزاری نمایشگاه باشد.
 
اما مسئول نمایشگاه هنگامی که نظر بعضی از غرفه‌داران را در رابطه با مناسب نبودن اطلاع‌رسانی شنید، در حالی که چهره‌اش در هم فرو رفت، گفت: در زمینه‌ اطلاع‌رسانی عملکرد خوبی داشتیم؛ به روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌هایی که دراین زمینه به صورت تخصصی فعالیت می‌کردند تبلیغ دادیم در زمینه‌ اطلاع‌رسانی به شرکت‌ها تلاش‌های لازم را انجام دادیم ممکن است بعضی از شرکت‌ها سیاست‌شان ورود به نمایشگاه نباشد یا در زمینه ثبت‌نام با مشکل مواجه شده باشند.
 
به گفته وی با توجه به اینکه این اولین نمایشگاه تبلت و نوت‌بوک در ایران است بازدید بالایی داشته و برای افتتاحیه بسیار مناسب و عالی بوده است.
 
البته نظر مسئول نمایشگاه با رییس صنف فناوران رایانه تهران کمی متفاوت است چراکه مهدی میرمهدی معتقد است اگر در زمینه‌ اطلاع‌رسانی عملکرد بهتری ارائه می‌شد شاید بازدید بیشتری از این جشنواره صورت می‌گرفت.
 
جدای از بحث اطلاع‌رسانی بیشتر، شرکت‌هایی که در این جشنواره حضور داشتند چینی بودند و در بین آنها برند‌های کانادایی، کره‌ای، قبرسی و تایوانی نیز به چشم می‌خورد.
 
یک غرفه‌دار در رابطه با برند چینی خود گفت: تبلت‌های شرکت ما می‌تواند با تبلت‌هایی مانند تکسوس 7 رقابت کند حتی اگر از لحاظ قیمتی با این تبلت در یک سطح باشیم.
 
اما مشتری که در حال کارکردن با تبلت چینی بود نظری متفاوت داشت؛ شانس چنین برند‌هایی در بازار با وجود سامسونگ و ایسوس یا حتی هواوی خیلی کم است چرا که عده‌ زیادی از مردم به سراغ برند‌ها می‌روند و با توجه به سابقه‌ آنها اعتماد می‌کنند مگر این‌که تست‌های سخت‌افزاری چیز دیگری را ثابت کنند.
 
به هر حال اولین جشنواره تبلت و نوت‌بوک با تمام ویژگی‌هایش در نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است و به نظر می‌رسد بیشتر محصولات این جشنواره را برند‌های چینی و تازه‌کار به خود اختصاص داده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.