اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

September 5, 2013
16:33 پنجشنبه، 14ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57222

۳ درصد از مردم آمریکا هنوز از اینترنت دایل‌آپ استفاده می‌کنند

صدای اتصال اینترنت دایل‌آپ برای خیلی از افراد یادآور پورتال‌های مورد علاقه‌شان در سال‌های دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ است، اما بر اساس نتایج تازه منتشر شده پژوهش مرکز تحقیقاتی Pew اینترنت و پروژه زندگی آمریکایی، میلیون‌ها نفر از مردم آمریکا هم هنوز از طریق خطوط تلفن به اینترنت وصل می‌شوند.
 
 
به گزارش وبلاگینا از fastcompany حدود ۳ درصد از آمریکایی‌ها برای اتصال به اینترنت در خانه‌هایشان از شبکه خطوط تلفن استفاده می‌کنند. این درحالی است که حدود ۷۰ درصد افراد در آمریکا از اینترنت پرسرعت بهره‌مندند. آرون اسمیت، یکی از نویسندگان گزارش پژوهش درایمیلی خطاب به Fast Company نوشت: "در گذشته دریافتیم که خیلی از کاربران به عنوان دلیل اصلی عدم استفاده از اینترنت پرسرعت از هزینه و عوامل اقتصادی نام برده‌اند."
 
بر اساس استدلال کارشناسان، عدم دسترسی به اینترنت موجب ایجاد ضعف در آموزش، اشتغال، دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و سایر حوزه‌ها خواهد شد.
 
3016298-inline-i-1-3-of-americans-still-use-dial-up-internet.jpg
 
آنچه Pew Internet بدان اشاره دارد این است که دسترسی داشتن به اینترنت می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد که همه آن‌ها به یک اندازه مفید نیستند. برای نمونه، روش دیگری که از دسترسی به اینترنت از طریق اینترنت دایل‌آپ در خانه رایج‌تر نیز هست، اتصال به اینترنت با استفاده از تلفن هوشمند است. مثلا ۲۲ درصد از مردم آمریکای لاتین که به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند  تلفن هوشمند دارند. همین آمار درباره جمعیت سایر افراد آمریکایی که از اینترنت پرسرعت بی‌بهره هستند نیز صادق است.
 
با وجود اینکه استفاده از تلفن‌های هوشمند برای اتصال به اینترنت از خیلی جهات نسبت به اتصال دایل‌آپ پیشرفت محسوب می‌شود، اسمیت معتقد است مهم‌ترین مشکل مطرح شده از سوی افرادی که به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند در ارتباط با فرصت‌ها و ارتقای شغلی است. به‌روز‌رسانی رزومه، ثبت مالیات و مشاهده محتوای آموزشی روی یک تلفن هوشمند که با استفاده از اینترنت موبایل کار می‌کند به مراتب دشوارتر از انجام همین کارها روی یک کامپیوتر خانگی که اینترنت پر سرعت دارد، است.
 
وی افزود: "ما به واقع امیدواریم که این یافته‌ها بتوانند به منزله اصلاح‌کننده‌ای برای این این فرض  عمومی باشد که "همه" آنلاین هستند و یا اینکه همه کاربران از طریق اتصال پرسرعت سنتی به اینترنت دسترسی دارند. واضح است که بخش چشمگیری از عامه مردم اصلا آنلاین نمی‌شوند، همینطور در میان جمعیت کاربران اینترنت در خانه‌ها نیز تفاوت اندکی وجود دارد؛ از کاربران اینترنت پرسرعت سنتی گرفته تا گروه اندک اما دائمیِ کاربران دایل‌آپ و افرادی که از تلفن هوشمندشان به عنوان منبع اصلی دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند."
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.