اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 7, 2013
1:58 شنبه، 16ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57257

آیا پایان کار یاهومیل در ایران نزدیک است؟!

به دنبال تغییرات صورت گرفته در نحوه ایجاد ایمیل های یاهو از این پس امکان ایجاد پست الکترونیکی جدید این شرکت برای کاربران ایرانی وجود نخواهد داشت.
 
 
بحث تحریم‌های غرب بر علیه ایران موضوع تازه‌ای نیست و با وجود تمام ادعاهای غرب، در مقاطع زمانی مختلف تحریم‌ها به طور مستقیم مردم عادی را هم هدف گرفته است.به همین دلیل گاه حتی می شنویم که فروشگاه اپل از فروش یک آی‌پد به خریدار ایرانی خودداری کرده و یا تصمیم بر آن گرفته می شود که فروش نرم‌افزارهای مختلف به ایران ممنوع شود.حتی حال و در شرایطی که دولت امریکا اعلام می کند که تحریم‌ها در زمینه تکنولوژی ارتباطی از میان برداشته شود همچنان این اتفاقات ادامه دارد.
 
اما این بار به نظر می‌رسد نوبت به شرکت یاهو است .البته حذف نام ایران از میان کشورهای مختلفی که به هنگام ایجاد پست الکترونیکی جدید در یاهو وجود داشت، موضوع تازه‌ای نیست اما پیش از این کاربران ایرانی می‌توانستند با انتخاب یک کشور دیگر برای خود ایمیل‌های یاهو ایجاد کنند. اما به تازگی این شرکت از کاربران خود می‌خواهد که پس از انتخاب کشور شماره تلفن همراه خود را نیز وارد کنند تا بتوانند ایمیل خود را فعال کنند که با این شیوه دیگر کاربران ایرانی امکان انجام این ایمیل های جدید در یاهو را ندارند و در نهایت می‌توان این گونه گفت که از این به بعد کاربران ایرانی نمی‌توانند پست الکترونیکی جدیدی در یاهو باز کنند.
 
همچنین اگر از این پس شرکت یاهو هم همانند رقیب دیرینه خود گوگل از کاربران خود بخواهد که پیش از استفاده از پست الکترونیکی خود شماره تلفن همراهشان را وارد کنند دیگر دسترسی به یاهو میل برای سایر کاربران ایرانی هم غیر ممکن خواهد شد.
 
اما علاوه بر ایمیل یاهو، یاهو مسنجر سرویس دیگری است که گفته می‌شود قرار بر آن است که فعالیت آن در ایران تعطیل شود.
 
در این میان نکته جالب آن است که این اتفاقات در شرایطی می‌افتد که طی ماه‌های گذشته محدودیت‌های تحریم‌ها در زمینه تکنولوژی های ارتباطی لغو شده و قرار بر آن بود که در این زمینه مشکلی وجود نداشته باشد. بر همین اساس شرکت‌های مختلف آمریکایی ازجمله اپل نام ایران را از لیست تحریم‌های خود خارج کردند. البته همین شرکت‌ها هم پیش از این محصولاتشان در داخل کشور به فروش می‌رفت و به شیوه‌های مختلف مشتریان خود در ایران را حفظ می‌کردند.
 
پس از این اتفاق شرکت گوگل هم دسترسی ایرانیان به محصولات این شرکت را در فروشگاه‌های آنلاین اندروید آزاد کرده و برنامه‌های رایگان خود را برای کاربران ایرانی هم ارائه کرد هرچند که همچنان دسترسی به برنامه‌هایی که نیازمند پرداخت هزینه هستند برای ایرانیان میسر نیست چرا که امکانی برای دریافت هزینه این خدمات وجود ندارد.
 
بنا بر اعلام ویکیپدیا یاهو میل سرویس رایگانی است که شرکت یاهو فراهم کرده است.این سرویس در سال 1997 میلادی افتتاح شده و تا سال 2009 میلادی به بیش از 280 میلیون کاربر خدمات رسانی کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.