اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

September 8, 2013
16:24 یکشنبه، 17ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57273

مدیرعامل مخابرات ایران از سرمایه‌گذاری 1200 میلیارد تومانی در حوزه تلفن همراه خبرداد

شرکت مخابرات ایران طی سه سال گذشته 1200 میلیارد تومان در حوزه تلفن همراه سرمایه‌گذاری کرده است.
 
مظفر پوررنجبر – مدیر عامل شرکت مخابرات ایران – در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در گذشته قطعی‌های زیادی در شبکه تلفن همراه مشاهده می‌شد و در تهران هم قطعی‌های متعددی داشتیم و به همین دلیل طول مکالمات کوتاه بود و تلفن‌ها قطع می‌شد اما اکنون با سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته و تامین تجهیزات فنی این مشکل حل شده است.
 
وی با بیان این‌که حل این مشکل هزینه زیاد داشته و دو تا 2.5 سال زمان برده اظهار کرد: شرکت مخابرات ایران در حوزه تلفن ثابت نیز طرح‌های متعددی دارد که اگر تحریم‌ها و مشکل تامین تکنولوژی این طرح‌ها نباشد از نظر مالی مشکلی در زمینه اجرای این طرح‌ها وجود ندارد.
 
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران همچنین تاکید کرد: اکنون ما برای سرمایه‌گذاری در زمینه طرح‌های ارتباطی مشکلی نداریم اما به دلیل تحریم‌ها تا حدی تامین تجهیزات با مشکل مواجه است که این مشکل هم به طور تدریجی برطرف خواهد شد.
 
پوررنجبر همچنین اظهار کرد: طی سه سال آینده حدود سه تا 5000 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مجدد در این حوزه صورت خواهد گرفت.
 
اما پوررنجبر که بر سرمایه‌گذاری‌های بسیار مخابرات تاکید داشت در پاسخ به این سوال که با وجود سرمایه‌گذاری‌هایی که از آنها یاد می‌شود در حوزه تلفن ثابت سال‌ها اتفاق چندان جدیدی نیفتاده است و اکنون برخلاف بسیاری از کشورها که سرویس‌های ارزش افزوده متعددی در این حوزه ارائه می‌کنند، در ایران سرویس ارزش افزوده چندانی در این حوزه وجود ندارد، اظهار کرد: در حوزه سرویس‌های ارزش افزوده تا حدی مباحث قانونی مطرح است که اگر این مباحث برطرف شود زیرساخت‌ها آماده است.
 
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران یادآور شد: اکنون سرویس‌های ارزش افزوده بر پایه دیتا هستند اما به واسطه انحصاری که ایجاد شده ما امکان دسترسی به نسل سوم و نسل‌های بالاتر را نداریم و این موضوع برای ما محدودیت‌هایی ایجاد کرده است.
 
وی در پاسخ به این سوال که حوزه تلفن ثابت که نیاز به دیتا برای افزایش سرویس‌های ارزش افزوده ندارد گفت: در این حوزه هم تلاش داریم با اجرای طرح‌های مختلف بتوانیم سرویس‌های چند رسانه‌یی را به کاربران خود ارائه دهیم اما همان طور که گفتم در این حوزه به دلیل وجود تحریم‌ها تا حدی برای تامین تجهیزات با مانع مواجه‌ایم که این موانع به طور تدریجی برطرف خواهند شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.