باندپهن

باندپهن ثابت

رگولاتوری

September 8, 2013
23:39 یکشنبه، 17ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57282

ایجاد کمیسیون باند پهن توسط ITU و یونسکو

راه اندازی کمیسیون  باند پهن  توسط ITU  و یونسکو: کمیسیون باند پهن با همکاری ITU و یونسکو ،با هدف توسعه دیجیتال و به درخواست بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد راه اندازی شد.
 
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از وبسایت شرکت ارتباطات زیرساخت، این کمیسیون در ماه می 2010، پنج سال پس از اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی (WSIS)  تأسیس شد.
 
 هدف این کمیسیون گنجاندن اولویت باند پهن در دستور کار سیاستهای بین المللی و القای باور به نقش کلیدی گستر ش باند پهن در هرکشوری، برای تسریع در پیشرفت  تا پایان سال 2015 است.
 
این کمیسیون شامل : مدیران عامل ارشد، برنامه ریزان صنعتی، سیاست گذاران ارشد و نمایندگان دولت، سازمانهای بین المللی ، دانشگاهها و سازمانهای مرتبط با توسعه  است.
 
برنامه ریزان  به  ارائه بینش و تجربه غنی در نحوه استقرار و استفاده از شبکه های باند پهن  به نفع جوامع و کاربران نهایی باور دارند.
 
  بر اساس نگاه این کمیسیون : شبکه های باند پهن زیرساخت های اساسی در یک جامعه مدرن، درست مثل جاده ها، برق یا آب هستند.
 
از سوی دیگر ابزاری منحصربفرد قدرتمندی برای تسریع پیشرفت به سوی اهداف توسعه هزاره هستند.
 
همچنین شبکه های باند پهن به طورقابل ملاحظه ای مقرون به صرفه و سودآور هستند و در هر دو حال و بطور یکسان در توسعه و اقتصاد درحال توسعه نقش دارند.
 
  باید توجه کرد که  شبکه های باند پهن زیربنای تمامی بخش های صنعتی ، خدمات عمومی و پیشرفت اجتماعی هستند ودولت نیز  ، برای  ارتقای بهره برداری   از شبکه های باند پهن و توسعه همکاری  های مشترک،  بایدبا صنعت در تعامل باشد.
 
این کمیسیون معتقد است که با سرعت بالا و اتصال به  ظرفیت بالای باند پهن اینترنت  تأثیر مستقیمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی خواهد داشت و بدون زیرساخت های باند پهن و خدمات ، کشورهای درحال توسعه خطر محرومیت از مشارکت در رشد اقتصاد دیجیتال جهانی را در پیش رو دارند.
 
 این کمیسیون با هدف ترویج تصویب باند پهن  به دنبال برنامه ای  است که همه مردم جهان بتوانند از مزایای استفاده از باند پهن بهره مند شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.