باندپهن

باندپهن ثابت

September 8, 2013
23:45 یکشنبه، 17ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57283

مراحل بزرگترین مناقصه نگهداری شبکه ارتباطی راه دور زیرساخت توسط خسروی تشریح شد

وبسایت شرکت ارتباطات زیرساخت : مراحل قانونی بزرگترین مناقصه نگهداری شبکه ارتباطی راه دور کشورتشریح شد مهندس محمود خسروی عضو هیات مدیره مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت وگویی مراحل قانونی بزرگترین مناقصه نگهداری شبکه ارتباطی راه دور کشور را تشریح کرد.این مناقصه که برای دومین بار برگزار شد،مکان حضور بخش خصوصی و بهره گیری از توانمندی های این بخش را در امر نگهداری و پشتیبانی از شبکه عظیم فیبر نوری کشور را فراهم نموده است.
 
آقای مهندس خسروی برگزاری مناقصه جدید خرید خدمات نگهداری، پشتیبانی، بهسازی شبکه راه دور زیرساخت چه تفاوت عمده ای با دوره قبل دارد ؟ 
مناقصات خرید خدمات نگهداری، پشتیبانی، بهسازی و عملیات اجرائی در سال جاری با بهرمندی از تجربیات مناقصه ای که دو سال و نیم پیش در سال89 به صورت منطقه ای در مناطق هشتگانه مخابراتی برگزار شده بود ، برای نخستین بار بصورت استانی برگزار شد تا با بهره مندی از تجربیات شرکت های کوچکتر و پرورش آنها جهت امر نگهداری و ایجاد رقابت بیشتر و کاهش هزینه ها ، بصورت استانی برگزار شد 
 
مراحل برگزاری این مناقصه چگونه بود؟ 
در اسفند ماه سال گذشته فراخوانی جهت ارزیابی کیفی مناقصه گران برگزار و سی شرکت در این فراخوان شرکت کردند که در این رابطه کمیته فنی و بازرگانی این مناقصه که با حضور 20 تن از مدیران شرکت تشکیل شده بود پس از بررسی های لازم ، همچنین با مراجعه به سایت اطلاعات عوامل نظام فنی و اجرائی و پرتال شورای عالی انفورماتیک معاونت راهبردی ریاست جمهوری ، رتبه ( گرید ) و حجم ریالی کارهای در دست اجرای پیمانکاران استخراج و با محاسبه امتیازات شرکتهای فوق نهایتا بیست شرکت را که موفق به کسب حداقل امتیاز شده بودند را برای حضور در این مناقصه مورد تایید قرار دادند. سپس با ارسال دعوتنامه به پیمانکاران واجد شرایط ، مناقصه برگزار و برندگان مناقصه بر اساس مناسب ترین قیمت توسط کمیسیون معاملات مشخص و با عقد قرارداد ، پیمانکاران جدید شروع به کارکردند. 
 
آقای مهندس خسروی آیا بند های قرار داد نسبت به قبل تغییراتی یافته ؟ 
بله. در قرار داد جدید تغییراتی اعمال شده که مهم ترین آن عبارت است از 
1) ارائه قیمت در اسناد به صورت Per Systemبه جای Per Site است که انعطاف پذیری را جهت امکان کاهش وافزایش های آتی در قرار داد به همراه خواهد داشت . 
2) استفاده از امکانات مراکز ISMN جهت نگهداری مراکز سوئیچ (PC ها) 
3) اصلاح در شیوه نگهداری سیستم های مربوط به تجهیزات دیتا با نگرش نگهداری متمرکز 
4) تعدیل در نگهداری راه و تاسیسات 
5) تعدیل در پروژه های بهینه سازی و لحاظ نمودن قسمتی ازآ نها در وظایف پیمانکار 
6) اصلاح نحوه پرداخت قبوض تلفن ، برق و گاز 
7) افزودن نگهداری کل شبکه لاین ترمینال هواوی ( شامل اصل ، توسعه و 25% پروژه) و سیستمهای لاین ترمینال آزمایش وتحویل شده جدید 
8) افزودن ایستگاههای نظامی 
9) افزودن سیستم های رادیوئی 104 لینک و NEC5000 
10) افزودن نگهداری 8500 کیلومتر فیبرنوری و فیبردر حال توسعه (جمعاً از حدود 29000 کیلومتر در قرارداد قبلی به 49000 کیلومتر) 
11) افزایش حجم پروژه 206 (بهینه سازی کابل فیبرنوری) 
12) اضافه کردن پروژه 207 (بهینه سازی راه و تاسیسات) در قرارداد 
 
برندگان مناقصه در استان ها چه شرکت هایی بودند؟ 
به دنبال برگزاری این مناقصه دراستان لرستان شرکت عصر ارتباطات سمنان ،در استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی شرکت پرسو الکترونیک رادمهر، در استان کرمان شرکت صنعتی و بازرگانی صنام در استان یزد شرکت ایرانیان رایان شرق در استان چهارمحال و بختیاری شرکت برج نور شهرکرد در استان های سمنان ، قم ، قزوین ، زنجان وخوزستان شرکت تحقیقاتی آزمون کیفیت ودر استان هرمزگان شرکت ارتباطات آپادانا سیار¬ در استان های فارس، کهگیلویه و بویراحمد وبوشهر شرکت کارخانجات مخابراتی ایران در استان های مازندران ،گلستان ،گیلان و سیستان و بلوچستان شرکت دانیال کیا برنده شدند در استان های آذربایجان شرقی ،کردستان و اصفهان شرکت کارا تلفن در استان آذربایجان غربی شرکت گسترش ارتباطات همراهان فجر در استان های همدان ،مرکزی و اردبیل شرکت تکفام در استان ایلام وکرمانشاه شرکت صنایع میکرو موج برنده شدند. 
 
برگزاری مناقصه به صورت استانی در مجموع چه مزایایی داشت؟ 
در قرارداد قبلی که بصورت منطقه ای بود ، پیمانکاران برنده جهت انجام کارهای خود در استانهای مختلف از پیمانکاران استانی استفاده می نمودند و پیمانکار منطقه برای آنها نقش واسطه را ایفا می کرد.با روش جدید مناقصه که بصورت استانی برگزار شد عملا واسطه گری حذف و امکان حضور مستقیم و برنده شدن پیمانکاران استانی که قبلا همین خدمات را از طریق واسطه انجام می دادند ، فراهم شده است .گذشته از آنکه برای پیمانکاران بزرگ نیز در صورت برنده شدن در چند استان امکان فعالیت بصورت منطقه ای هم چنان وجود دارد. و امیدواریم با این روش ضمن افزایش دقت در امر نظارت بر عملکرد پیمانکار و ارتقاء کیفیت نگهداری فرصتی جدید برای رشد و تعالی پیمانکاران جدید فراهم گردد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.