اپراتورها

تلفن همراه

گوشی

September 9, 2013
10:00 دوشنبه، 18ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57321

کنترل اشتهای اینترنتی موبایل

اگر می‌خواهید براحتی و با یک فشار انگشت، ارتباط اینترنتی تلفن همراه خود را فعال و غیرفعال کنید می‌توانید از ویجت محبوب و رایگان Data ON-OFF‌ کمک بگیرید. با نصب این ویجت می‌توانید با فشار دادن یک کلید ساده روی صفحه اصلی تلفن همراه خود، ارتباط اینترنتی تلفن همراه را فعال و غیرفعال کنید.
ویجت فوق در اندروید 3/3/2 به بالا قابل اجرا است و می توانید آن را از لینک زیر دانلود کنید:
 
 
طی چند سال اخیر شبکه های تلفن همراه در کشور ایران پیشرفت بسیار خوبی داشته اند و هم اکنون نسل های مختلف تلفن همراه در بسیاری از شهرها و مناطق، پوشش وسیع و خوبی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند. همراه اول، ایرانسل و رایتل از جمله شبکه های ارائه کننده خدمات تلفن همراه در کشور هستند که این روزها سرویس دسترسی به اینترنت پرسرعت را نیز به عنوان یکی از مهم ترین خدمات ارزش افزوده ارائه می کنند و برای ارائه این خدمات تعرفه های متفاوتی را نیز درنظر گرفته اند.
 
تا به حال با تلفن همراه خود به شبکه اینترنت متصل شده اید؟ آیا جزو کاربرانی هستید که روزانه مدت زیادی را به وبگردی با تلفن همراه می پردازند؟ یا شاید نرم افزارهایی همچون فیس بوک و وایبر را روی تلفن همراهتان نصب کرده اید و برای بهره مندی از امکانات این نرم افزارها ارتباط دائمی تلفن همراهتان با اینترنت را فعال کرده اید؟
 
استفاده از اینترنت روی تلفن همراه و در هر زمان و مکانی علاوه بر لذت بخش بودن، امکانات بسیاری را نیز در اختیار شما قرار می دهد. جستجو در سایت های مختلف، ارسال و دریافت ایمیل، آگاهی یافتن از آخرین و جدیدترین اخبار در ایران و جهان، مشاهده ویدئوها و گوش دادن به موزیک های آنلاین، استفاده از نرم افزارهای مکالمه صوتی و تصویری، استفاده از سرویس های پیام رسان متنی و… جزو مهم ترین مزایای استفاده از اینترنت روی تلفن های همراه به شمار می روند، اما این قابلیت در کنار مزایای بی شمار خود گاهی اوقات هزینه های نسبتا زیادی را نیز برای کاربران در پی دارد. این هزینه ها گاهی آنقدر زیاد می شود که کاربران غیرفعال کردن آن را به مزایای آن ترجیح می دهند و با این کار استفاده از تلفن همراه بدون اینترنت و هزینه های بسیار آن را برای خودشان لذت بخش می کنند!
 
با توجه به هزینه های استفاده از اینترنت شبکه در تلفن های همراه و ناآشنایی برخی کاربران با چگونگی غیرفعال کردن این قابلیت در تلفن همراه و ناآشنایی کاربران با روش های مدیریت مصرف اینترنت در دستگاه های اندرویدی، قصد داریم مطلب این شماره را به این موضوع اختصاص دهیم. پس چنانچه قصد دارید ارتباط اینترنت در تلفن همراهتان را غیرفعال کنید یا به مدیریت آن بپردازید و هزینه هایتان را کاهش دهید، می توانید با ما همراه شوید. در صورتی که قصد دارید یکی از طرح های تعرفه را برای استفاده از اینترنت در تلفن همراهتان فعال کنید و نمی دانید کدام طرح برای شما مناسب است، می توانید از اطلاعات ارائه شده در این مطلب کمک بگیرید.
 
بررسی سابقه مصرف اینترنت
 
اولین اقدام برای مدیریت مصرف اینترنت در تلفن همراه و ممانعت از مصرف بیهوده و بیش از حد، کنترل میزان مصرف است. آیا می دانید به طور متوسط ماهانه چند مگابایت / گیگابایت از اینترنت تلفن همراه استفاده می کنید؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش می توانید از روش های زیر کمک بگیرید:
 
1 ـ کنترل قبوض و هزینه های پرداخت شده: یکی از ساده ترین روش ها برای کشف میزان پهنای باند مصرفی اینترنت در تلفن های همراه، بررسی قبوض صادره و مشاهده هزینه ثبت شده با عنوان GPRS یا اینترنت است. با مقایسه ای ساده بین هزینه ثبت شده و تعرفه استفاده از اینترنت در شبکه تلفن همراه مورد نظر می توانید براحتی مقدار مصرف ماهانه خود را حساب کنید. علاوه بر این، در صورتی که طرح های تعرفه مختلفی را برای اینترنت تلفن همراهتان خریداری کرده اید باید با استفاده از روش های مدیریت طرح تعرفه انتخابی، از جزئیات طرح خود مطلع شده و میزان پهنای باند مصرفی و پهنای باند باقیمانده را مشاهده کنید. با مشاهده این اعداد در صورتی که میزان مصرف شما از طرح تعرفه انتخابی بیشتر باشد، باید به فکر ارتقای طرح خود باشید و در صورتی که میزان مصرف کمتر از طرح انتخابی باشد، می توانید برای کاهش هزینه های خود طرح های ارزان تری را انتخاب کنید.
 
2 ـ محاسبه پهنای باند مورد نیاز: یکی دیگر از روش های بررسی پهنای باند مصرفی، محاسبه با توجه به فعالیت های شماست. برای انجام این کار سرویس های آنلاین مختلفی وجود دارد که برخی آنها در زیر فهرست شده اند. با مراجعه به هریک از لینک های زیر و تکمیل اطلاعات مربوط می توانید حدود پهنای باند موردنیاز ماهانه را محاسبه کنید. به عنوان مثال در صورتی که ماهانه ارسال یا دریافت صد ایمیل متنی، 50 ایمیل با فایل ضمیمه، بازدید از 500 صفحه وب، ارسال صد پیام چت، دریافت پنج موسیقی، 50 دقیقه مکالمه صوتی اینترنتی، 500 پست در شبکه های اجتماعی و دانلود پنج بازی یا برنامه را در فعالیت های خود داشته باشید حدودا نیاز به 380 مگابایت پهنای باند نیاز خواهید داشت. (محاسبه مقدار فوق توسط سرویس «محاسبه حجم اینترنتی مورد نیاز» در سایت رایتل صورت گرفته است)
 
 
3 ـ بررسی پهنای باند مصرفی در تلفن همراه: اگر تلفن همراه شما به سیستم عامل اندروید 0/4 و بالاتر مجهز باشد می توانید از گزارش های موجود در بخش Data Usage برای بررسی میزان پهنای باند مصرفی شبکه کمک بگیرید.
 
برای دسترسی به این بخش باید ابتدا از فهرست برنامه ها وارد Settings شوید. سپس Wireless & Networks را فشار داده و Data Usage را انتخاب کنید. در این مرحله اطلاعات دقیقی از میزان پهنای باند مصرف شده توسط شبکه تلفن همراه شما به نمایش درخواهد آمد. همچنین شما می توانید با فعال کردن علامت چک مارک مقابل Set mobile data limit و مشخص کردن دو مقدار مشخص شده به رنگ های نارنجی (مرز هشدار) و قرمز (مرز قطعی ارتباط)، محدودیت دلخواه خود را روی میزان پهنای باند مصرفی در سیکل زمانی اختصاص یافته مشخص کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.