تلفن همراه

گوشی

September 11, 2013
1:24 چهارشنبه، 20ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57356

تداخل وظیفه دو اتحادیه صنفی تلفن ‌همراه

رئیس کارگروه موبایل در مجمع عالی واردات می‌گوید: ارائه مجوز فروش و تعمیرات در حوزه موبایل بر عهده اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی است اما تاکنون اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری جواز فروش صادر کرده است.
 
مهدی عبقری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: با توجه به اسناد موجود در وزارت بازرگانی، مجوز فروش گوشی موبایل بر عهده اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، تلفن و لوازم جانبی است‌.
 
رئیس شبکه بازرسی و نظارت مردمی کارگروه تلفن‌همراه افزود: متاسفانه به دلیل نقص قانون از سال‌های گذشته تاکنون اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه که خود را متولی حوزه بازار تلفن همراه می‌داند به فعالیت در این حوزه پرداخته است.
 
وی با اشاره به نامه مجمع امور صنفی صنوف تولیدی و خدمات فنی تهران که در کمیسیون حقوقی و تدوین آیین نامه در سال 82 صورت گرفته، افزود: اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی، تلفن و لوازم جانبی با ده رسته مختلف تشکیل شده است؛ حوزه‌های کاری این اتحادیه عبارتند از فروش تلفن همراه و قطعات و تعمیرات تلفن همراه،‌ تمامی لوازم ارتباطی از جمله تلفن همراه، تلفن بی سیم و خدمات پس از فروش، فروش و نصب و تعمیر، ‌راه‌اندازی دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی، ‌فروش قطعات و وسایل لوازم یدکی و مخابراتی و همچنین تهیه و مونتاژ شبکه‌های مخابراتی MDF و کابل کشی شهری و فیبر نوری است.
 
وی افزود: بر اساس نامه موجود از وزارت بازرگانی ارایه مجوز فروش و همچنین تعمیرات بر عهده اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی است که متاسفانه طی این چند سال اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری به ارایه جواز فروش پرداخته است.
 
عبقری گفت: طی مستندات موجود مغازه‌های با متراژ  کمتر از 12 متر مربعی مشمول دریافت جواز فروش نبودند، اما متاسفانه به دلیل اهمال کاری برخی از عوامل، مغازه‌هایی با متراژ 4 و 5 متری نیز مجبور به دریافت جواز فروش شده‌اند.
 
رئیس کارگروه تلفن همراه در مجمع عالی واردات افزود: ‌عدم برخورداری از اتحادیه مستقل برای این کالای ارتباطی در حالی است که بازار تلفن همراه کشور با بیش از 80 میلیون کاربر فعال از ضریب نفود بالای 100 درصدی برخوردار است.
 
عبقری گفت: نزدیک به 20 سال از ورود تلفن همراه به کشور می‌گذرد؛ اما متاسفانه برای این کالای ارتباطی در کشور اتحادیه‌ای مستقل تشکیل نشده و این امر تنها موازی کاری دو اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری تهران و اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی را نشان می‌دهد که استمرار این روند به ضرر مصرف‌کنندگان و فعالان این حوزه خواهد بود.
 
وی با درخواست از وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین مجمع امور صنفی تهران خواستار تشکیل اتحادیه مستقل تلفن همراه در کشور بدون در نظر گرفتن برخی از رابطه‌ها شد.
 
به پیوست تصویر نامه مجمع امور صنفی صنوف تولیدی و خدمات فتی تهران در خصوص شرح وظایف اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی، آورده شده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.