اپراتورها

تلفن همراه

September 14, 2013
20:51 شنبه، 23ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57435

گزارش مراسم معارفه مدیرعامل جدید رایتل؛ از مشکلات تا امیدها

قائم مقام وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی: رایتل تامین مالی نشد
قائم مقام وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: قرار بود پروژه اپراتور سوم با ۲۰ درصد آورده نقدی و ۸۰ درصد تامین مالی انجام شود اما تامین مالی محقق نشد.
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، ابوالحسن فیروزآبادی در مراسم معارفه مدیرعامل جدید اپراتور سوم افزود: مشکلاتی که در سطح اقتصادی و ICT وجود داشت، باعث شد رایتل به آنچه ترسیم کرده بود، دست نیابد و مشکلات تحریم نیز سبب عدم تحقق طرح تجاری این اپراتور شد.
وی اظهار داشت: قرار بود از ابتدا طرح تجاری براساس ۲۰ درصد آورده نقدی و ۸۰ درصد تامین مالی پایه‌گذاری شود و باید ظرف پنج سال به پوشش ۹۵ درصدی هدف‌گذاری شده می‌رسید اما تامین مالی محقق نشد و علاوه بر این، شرایطی که در وزارت ارتباطات حکم‌فرما بود، به گونه‌ای نبود که کمبودها را جبران کند.
فیروزآبادی، از جمله اقداماتی که وزارت ارتباطات می‌توانست از طریق آنها به این پروژه کمک کند را هزینه گمرکی، ارایه سرعت اینترنت بالاتر و ارایه خدمات ارزش افزوده مانند انتقال تصویر عنوان کرد و افزود: اما این کمک‌ها ارائه نشد و به دلیل این عدم همکاری‌ها، پروژه لنگان لنگان جلو رفت.
وی از همه مدیران حوزه فناوری اطلاعات، اپراتورها و شرکت‌های همکار خواست شستا به این پروژه کمک کنند تا بتواند به وسیله سرعت عمل، تاخیرها را جبران کند.
 
مدیرعامل سابق رایتل از رشد ۱۰۰ درصدی فنی این اپراتور خبر داد
غلامرضا قامی مدیرعامل سابق رایتل از رشد ۲۵۰ درصدی و ۱۰۰ درصدی رایتل در مدت فعالیتش خبر داد.
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، وی در مراسم معارفه مدیرعامل جدید این اپراتور، از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی برای هر بنگاه اقتصادی را رشد واحدهای تجاری، فنی و مالی ن عنوان کرد.
قاسمی، راهکارهای تامین مالی در رایتل را نشان‌گر آینده درخشان آن عنوان کرد و گفت: این شرکت از سرمایه‌های پس‌انداز ضعیف‌ترین قشر جامعه تشکیل شده و متعلق به بازنشستگان است.
 
مشاور وزیر ارتباطات: تاخیر رایتل زودتر جبران شود
نصرا… جهانگرد، مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تاخیر در سرویس‌دهی رایتل برای جامعه ارتباطات تاثیرات نامناسبی داشته و لازم است زودتر جبران شود.
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، او در مراسم معرفی مدیرعامل جدید رایتل افزود: از نظر من رایتل نماد پیش‌قراولی تکنولوژی در چرخه ارتباطات کشور است اما در چند سال اخیر تا حدی در تحقق اهداف آن تاخیر وجود داشته است.
وی اظهار داشت: اگرچه ممکن است درحوزه مکالمه تصویری مباحثی وجود داشته باشد اما به هر صورت رایتل و نسل سوم سرفصل مهمی در عصر ارتباطات ایران به شمار می‌رود و سرآغاز ارائه خدمات باند پهن در جامعه است که نیاز است به سرعت عقب ماندگی آن جبران شود.
جهانگرد با تاکید بر اینکه مدیرعامل جدید رایتل می‌تواند باتوجه به شناختی که از صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور دارد، به شکوفایی این خدمات در جامعه کمک کند، ابراز امیدواری کرد بقیه اپراتورها هم به این عرصه بپیوندند و به عرصه ارائه خدمات باند پهن وارد شوند.
وی با اشاره به اینکه ما در وزارت ارتباطات به صورت جدی روی این موضوع پافشاری می‌کنیم، ابراز امیدواری کرد: اگر مانعی بر سر راه این موضوع است، برطرف شود.
 
مدیرعامل جدید رایتل: رقیب نداریم
مدیرعامل جدید اپراتور سوم تلفن همراه کشور گفت: با شناخت از مدیران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور دیگر چیزی به عنوان رقیب در این حوزه نداریم بلکه همه همکار هستیم.
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، محید صدوری در مراسم معارفه خود از همکاران خود در رایتل و دیگر شرکت‌های همکار خواست تا کمک کنند و همه مردم بتوانند از خدمات نسل سوم تلفن همراه استفاده کنند.
وی تصریح کرد: امروز باید کار زیادی انجام دهیم تا بتوانیم به آنچه که برای رایتل ترسیم شده است، دست پیدا کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.