فناوری اطلاعات

September 19, 2013
11:16 پنجشنبه، 28ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57501

CNN Money معرفی کرد: شرکت‌های تکنولوژی با سریع‌ترین روند رشد در جهان

در میان شرکت‌های بزرگ جهان آنهایی که در زمینه تکنولوژی فعالیت می‌کنند، معمولا روند رشد را هم با سرعت بیشتری طی می‌کنند.

در واقع بسیاری این موضوع را به ماهیت تکنولوژی که به روز است، مربوط می‌دانند و معتقدند که ذات مدرن تکنولوژی باعث می‌شود شرکت‌های فعال در آن برای حفظ جایگاه و البته روند رشد خودشان تلاش بیشتری کنند. حالا مجله CNN Money طبق روال هر سال به بررسی و انتخاب صد شرکت برتر جهان از نظر سرعت رشد پرداخته و از میان آنها هفت شرکت تکنولوژی که سریع‌ترین رشد را در یک سال گذشته داشته‌اند، انتخاب و معرفی کرده است که عبارتند از: 



Baidu: موتور جست‌وجوی بزرگ چینی همچنان با تکیه بر استراتژی جنجال برانگیزش در حوزه موبایل به سرعت در حال رشد است. به این ترتیب این شرکت نرخ رشد سالانه 78 درصدی را تجربه کرده است. این شرکت درآمد 8/3 میلیارد دلاری را به دست آورده است. Baidu شرکت 91Wireless را که یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اپلیکیشن چین است، با قیمت 9/1 میلیارد دلار خریده است تا به این ترتیب جایگاه خودش را در این حوزه تقویت کند. این در حالی است که دو شرکت رقیب یعنی Alibaba و Tencent زودتر وارد حوزه موبایل شده بودند. حالا Baidu به دنبال راه‌اندازی یک همتای چینی برای YouTube، به نام Youku-Tudou است. 



3D Systems: این شرکت در زمینه چاپ سه بعدی فعالیت می‌کند. «چانک هال» که این شرکت را تاسیس کرده است، در سال 1983 اولین پرینتر سه بعدی جهان را ساخت و تولید کرد. این تکنولوژی حالا در سراسر دنیا بیشتر توسعه پیدا کرده است. به این ترتیب اطلاعات می‌توانند وارد پرینتر شده و سپس لایه‌ای باریک از ماده اولیه مانند پلاستیک یا فلز را داخل پرینتر قرار داده و اشیای مختلف را از طریق این پرینترها تولید کنند. محصولات این شرکت از Cube که یک پرینتر سه بعدی شخصی با قیمت 1300 دلار است تا پرینترهای گرانقیمت به کار گرفته شده در خط تولید شرکت جنرال موتورز، با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند. این شرکت در سال گذشته میلادی درآمد 378 میلیون دلاری به دست آورد و رشد سالانه 119 درصدی را تجربه کرد. 



Apple: محبوب‌ترین و با ارزش‌ترین شرکت تکنولوژی جهان که طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد، با ارزش بازار بیش از 450 میلیارد دلاری عنوان ارزشمندترین شرکت جهان را هم در اختیار دارد. محصولات دیجیتال شخصی این شرکت همچنان حرف اول را در بازارهای مختلف می‌زنند و توجه کاربران حرفه‌ای و معمولی را هم به خودشان جلب می‌کنند. فروش قابل توجه آی‌فون و آی‌پد این شرکت درآمد 169 میلیارد دلاری را در سال گذشته میلادی برای آن به ارمغان آورد. حالا بسیاری منتظرند تا ببینند آی‌فون ارزان‌قیمت اپل در بازار چقدر با استقبال رو به رو می‌شود. 



Cirrus Logic: این شرکت سازنده تراشه‌های الکترونیکی در حال حاضر با شرکت‌های بزرگی مانند اپل همکاری می‌کند. تراشه‌های صوتی این شرکت در بسیاری از محصولات شناخته شده بازار مانند آی‌پد مینی و آی‌فون به‌کار برده می‌شود. وقتی این شرکت در بهار امسال اعلام کرد که انتظار دارد شاهد کاهش میزان درآمدش باشد، قیمت سهام اپل کمی افت کرد. این شرکت اما درآمد 6/136 میلیون دلاری را برای خودش در سال 2012 ثبت کرد که نسبت به سال قبل آن تا 88 میلیون دلار رشد کرده بود. 



Opentable: این شرکت که در زمان اولین انفجار حباب دات کام تاسیس شد، همچنان بخش رزرو رستورانی را در اختیار دارد. این شرکت در زمینه رزرو نرم‌افزاری و آنلاین رستوران‌ها فعالیت می‌کند، با این حال اما هنوز رستوران‌های بسیار زیادی وجود دارند که این شرکت باید آنها را به سایت خودش اضافه کند. این شرکت برای توسعه خدماتش شبکه اجتماعی غذایی Foodspotting و شرکت Just Chalo که در زمینه تکنولوژی موبایل را خریده است تا به این ترتیب حاکمیت بازار رزرواسیون موبایلی را در اختیار خودش بگیرد. 



Priceline: «بیل شتنر» که موسس این شرکت است باید این روزها خوشحال باشد، چون استخدام بازیگر قبلی فیلم Star Trek برای تبلیغات شرکتش موثر بوده و ارزش سهام آن را به هزار دلار هم رسانده است. این وب‌سایت تجاری که تخفیف‌های ویژه خدمات مسافرتی را در اختیار کاربرانش می‌گذارد، سود 481/1 میلیارد دلاری را در سال گذشته میلادی به دست آورده است. این شرکت حتی توانست رقیب خودش یعنی شرکت Kayak را با قیمت 8/1 میلیارد دلار بخرد تا تجارتش را گسترش بدهد. این شرکت همچنین وب‌سایت رزرواسیون بین‌المللی هتل Bookings.com را هم در سال 2004 خریده بود. حالا Priceline چیزی در حدود 80 درصد از بازار خدمات مجازی مسافرتی را در اختیار دارد. 



MercadoLibre: یک رقیب جدی از آمریکای لاتین برای eBay. در حالی که این روزها طبقه متوسط جامعه آمریکای لاتین رشد می‌کند، این وب سایت بیشتر بر کاربرانش تمرکز کرده است. این وب‌سایت که در واقع بزرگ‌ترین تجارت الکترونیک در منطقه آمریکای شمالی را در اختیار دارد، دارای 2/90 میلیون کاربر فعال و ثبت شده است و در 13 کشور این منطقه فعالیت می‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.