اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

September 19, 2013
18:26 پنجشنبه، 28ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57516

نحوه شکایت از اپراتورهای ارتباطی

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نحوه شکایت کاربران خدمات ارتباطی و مخابراتی از اپراتورها و ارائه دهندگان این خدمات را تشریح کرد و گفت: موارد شکایت از اپراتورهای ارتباطی و مخابراتی در جهت تسهیل و تسریع در احقاق حقوق کاربران و نیز جلوگیری از سردرگمی آنها پیگیری می شود.
 
حسن رضوانی در گفتگو با مهر، با اشاره به راه اندازی سامانه شکایت از اپراتورهای ارتباطی و نظارت بر عملکرد آنها اظهار داشت: این سامانه با تفاهم صورت گرفته میان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پلیس فتا، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، سازمان فناوری اطلاعات ایران، شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور ایجاد شده و مهمترین هدف آن رسیدگی به شکایت کاربران برای تسریع در احقاق حقوق آنها است.
 
وی گفت: این سامانه در راستای پایش و کنترل سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات و رادیویی شامل عرضه خدمات اینترنت رسا (ISP)، توزیع و عرضه اینترنت (ISDP)، ارائه خدمات عمومی انتقال داده ها از طریق خطوط تلفن کابلی (PAP)، ارائه خدمات عمومی انتقال داده از طریق ارتباطات ماهواره ای (SAP)، ارائه خدمات مخابراتی ارتباطات همراه بین المللی (GMPCS)، ارائه خدمات ارتباطات بی سیم مبتنی بر فناوری وایمکس، ارائه خدمات تلفن همراه و ثابت و ارتباطات داده ها راه اندازی شده و حتی خدمات مربوط به راه اندازی شبکه و ارائه خدمات ارتباطات سیار (GSM)، ارائه خدمات عمومی تلفن ثابت، ارائه سرویس های پستی و دفاتر پیشخوان خدمات دولت را نیز دربر می گیرد.
 
رضوانی با تاکید براینکه راه اندازی سامانه شکایت از این اپراتورها و ارائه دهندگان خدمات، در جهت تسهیل و تسریع در احقاق حقوق کاربران حوزه ICT و جلوگیری از سردرگمی آنها است، تصریح کرد: این سامانه بر اساس اطلاعات اولیه ثبت شده توسط کاربر و وظایف قانونی هر دستگاه، کاربر را به مبدا اصلی رسیدگی کننده به شکایت هدایت خواهد کرد.
 
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به مراحل ثبت و پیگیری شکایت در این سامانه توسط کاربران گفت: کاربران سرویس های ارتباطی در صورت بروز مشکل و شکایت، ابتدا به پایگاه اینترنتی اپراتور سرویس دهنده خود مراجعه و نسبت به تنظیم شکایت، دریافت کد رهگیری و پیگیری مراحل رسیدگی به شکایت خود اقدام می کنند؛ اما چنانچه پس از گذشت مدت 14 روز از اپراتور سرویس دهنده خود پاسخی دریافت نکرده و یا پاسخ دریافتی مورد قبول واقع نشد، کاربر می تواند با مراجعه به این سامانه و ارائه کد پیگیری که از پایگاه اینترنتی اپراتور خود دریافت کرده نسبت به تنظیم شکایت اقدام کند.
 
وی اضافه کرد: شکایت کاربر برحسب نوع و موضوع شکایت به مناطق هفت گانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و یا یکی از اعضاء تفاهم نامه که صلاحیت رسیدگی به شکایت را دارند ارسال می شود و کاربر می تواند با وارد کردن کد پیگیری خود در قسمت پیگیری شکایت این سامانه، نسبت به آگاهی از نتیجه شکایت خود اقدام کند. درهمین حال کاربران می توانند برخی از سئوالات متداول را به همراه در این سامانه مشاهده کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.