اینترنت و شبکه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

September 20, 2013
20:57 جمعه، 29ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57551

ایمیل، تقویم و راهکارهای مدیریتِ منابع انسانی؛ اولویت‏ شرکت‏‌ها در دنیای پردازش ابری

یافته‏‌های یک مطالعه نشان می‌‏دهد ایمیل، برنامه‏‌های گاه‌شماری، مدیریت منابع انسانی و مدیریت ارتباط با مشتری جزء مهم‌ترین اولویت‏‌های خریداران راهکارهای پردازش ابری است. 
 
به گزارش وب‏‌سایت pcworld، شرکت کانستلیشن ریسرچ (Constellation Research) طی پژوهشی دریافته است گرایش شرکت‏‌ها و کسب و کار‌ها به استفاده از محصولات پردازش ابری و بویژه راهکارهای تحت SaaS (عرضه نرم‌‏افزار‌ها در قالب خدمات) در حال افزایش است. یافته‌‏های این شرکت همچنین نشان می‌‏دهد ایمیل، برنامه‏‌های تقویمی و گاه‌شماری و مدیریت منابع انسانی از جمله مهم‌ترین اولویت متقاضیان خدمات پردازش ابری است. 
حدود ۳۷ درصد از کسب‌وکارهای شرکت‏‌کننده در این پیمایش به پژوهشگران گفته‌‏اند قصد دارند راهکارهای ایمیلی و گاه‌شماری تحت فناوری SaaS را خریداری کنند. یکی از تحلیل‏گران در این باره گفته است: بسیاری از تصمیم‏‌گیرندگان بخش آی تی استفاده از ایمیل یا تقویم‌‏های تحت وب مثل تقویم گوگل (گوگل کالندر) را تجربه کرده‏‌اند. به همین دلیل چندان تعجب‌‏برانگیز نیست که ببینیم این ابزارهای شخصی جزء اولویت‏‌های کسب و کار‌ها است. 
بر اساس این گزارش، نرم‌‏افزارهای مرتبط با منابع انسانی نیز سومین اولویت کسب‌وکار‌ها در حوزه راهکارهای پردازش ابری SaaS است. ۳۲ درصد از شرکت‏‌کنندگان در این مطالعه از قصد خود برای سرمایه‌‏گذاری در این بخش خبر داده‌‏اند. چهارمین اولویت کسب‌وکار‌ها در این زمینه، راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و نرم‌‏افزارهای کار جمعی است. ۳۱ شرکت‌‏کننده گفته‌‏اند قصد دارند بخشی از بودجه خود را صرف خرید این راهکار‌ها کنند. حدود ۲۲ درصد از شرکت‏‌کنندگان نیز گفته‌‏اند خرید راهکارهای تحت پردازش ابری برنامه‌‏ریزی منابع سازمانی (ERP) را در اولویت قرار داده‏‌اند. تحلیل‏گران معتقدند راهکارهای برنامه‌‏ریزی منابع سازمانی و حسابداری جزء پرکاربرد‌ترین راهکارهای کسب و کار هستند. اما از آنجا که نسخه‏‌های نرم‏‌افزاری این راهکار‌ها ماهیت انعطاف‏‌ناپذیرتری دارند و از لحاظ مقیاس نیز جامع‏‌تر هستند، تقاضاهای کمتری برای نسخه‏‌های تحت پردازش ابری آن‌ها وجود دارد. 
افزایش سرعت راه‌‏اندازی، کاهش حجم زیرساخت‏‌های آی تی، قابلیت ارتقا و بروزرسانی آسان از جمله مزایایی است که پاسخگویان برای راهکارهای تحت SaaS ذکر کرده‌‏اند. 
گفتنی است این یافته‏‌ها بر مبنای داده‏‌ها و اطلاعاتی به دست آمده است که توسط شرکت کامپیو‌تر اکونومیک گردآوری شده است. در این مطالعه، ۲۴۴ شرکت از سراسر جهان شرکت داشته‌‏اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.