سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

September 21, 2013
13:44 شنبه، 30ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57575

آی بی‌ اِم راهکارهای کسب و کار جدیدی عرضه کرد

شرکت آی‌بی‌ام از طریق یکی از بخش‏‌های زیرمجموعه خود در هند که به لابراتوار تجربه مشتری معروف است، راهکارهای جدیدی را در حوزه داده‌‏های کلان، پردازش ابری و ابزارهای همراه عرضه کرده است. 
 
به گزارش وب‏‌سایت destinationcrm، لابراتوار تجربه مشتری آی‌بی‌ام در هند مجموعه جدیدی از راهکار‌ها را عرضه کرده است که کسب و کارهای کاربر به کمک آن‌ها می‌‏توانند بینش عمیق‏تری درباره مشتریان خود به دست آورند. این راهکار‌ها که طیف متنوعی از ابزارهای همراه، اجتماعی، پردازش ابری و داده‏‌های کلان را شامل می‌‏شود، به کسب و کارهای کاربر اجازه می‌‏دهد تجربه مشتریانشان از محصولات و خدمات خود را متحول کنند. 
یکی از این راهکار‌ها IBM Edge Analytics نام دارد که اطلاعات پس‌‏زمینه‌‏ای لازم را در اختیار مشتریان کسب و کار‌ها قرار می‌‏دهد. مثلاً وقتی مشتری اقدام به خرید یک بلیط هواپیما می‌‏کند یا در یک فروشگاه به خرید می‌‏پردازد، این راهکار تبلیغات مرتبط با این فعالیت‏‌ها را از طریق ایمیل یا تلفن همراه برای وی می‌‏فرستد. 
دیگر راهکار عرضه شده از سوی آی‌بی‌ام وایبس (Vibes) نام دارد که ویژه بازاریاب‏‌ها است. این راهکار یک نرم‌‏افزار کسب و کار است که با تحلیل تعاملات و رفتارهای افراد در شبکه‌‏های اجتماعی، اطلاعات مربوط به علایق و حوزه فعالیت‏‌های آن‌ها را گردآوری می‌‏کند ودر اختیار بازاریاب‏‌ها قرار می‌‏دهد. بازاریاب‏‌ها نیز می‌‏توانند با استفاده از این اطلاعات، گروه‏‌های هدف تبلیغات خود را با دقت بیشتری انتخاب کنند. 
لابراتوار تجربه مشتری شرکت آی‌بی‌ام راهکار دیگری نیز عرضه کرده است که به ابزار رهگیری رویدادهای شبکه اجتماعی (SMETT) معروف است. این راهکار قابلیت پردازش زبان طبیعی انسان‏‌ها و جستجو در میان متن‏‌های تولیدی را داراست. کسب و کارهای کاربر به کمک این ابزار می‌‏توانند میلیون پیام تولید شده در شبکه‏‌های اجتماعی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و به بینش‌‏های عمیقی درباره محصولات و خدمات خود دست یابند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.