اپراتورها

تلفن همراه

September 21, 2013
13:52 شنبه، 30ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57579

تامین کننده محتوای تلفن ثابت و همراه اول: 30 درصد پیش‌بینی درآمد فروش سرویس‌های ارزش افزوده محقق شده است/5 میلیون نفر، مشترک سرویس‌های ارزش

ارائه‌دهنده سرویس‌های ارزش افزوده تلفن‌ثابت و همراه اول گفت: اغلب کاربران سرویس‌ ارزش‌افزوده همراه اول از شاغلین و کمتر از میان جوانان هستند. این بازار در ایران با 30 درصد ظرفیت فعال است.
 
 
علیرضا شاه‌محمدی امروز در یک نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر یک شرکت روی بستر تلفن ثابت به شرکت مخابرات ایران و 4 شرکت روی بستر تلفن‌همراه به همراه اول، سرویس‌های ارزش افزوده ارائه می‌کنند.
 
ارائه 200 سرویس ارزش‌افزوده بر بستر تلفن‌ثابت و همراه مخابرات
وی توضیح داد: سرویس‌های ارزش افزوده بر بستر تلفن ثابت مخابرات توسط شرکت همکار مبین وان به مشترکان ارائه می‌‌شود و تنها سرویس‌دهنده‌ای است که در دو بخش تلفن ثابت و همراه فعال است.
مدیرعامل مبین وان ادامه داد: در حال حاضر حدود 200 سرویس ارزش‌افزوده روی بستر تلفن ثابت و تلفن همراه به شرکت مخابرات ایران و همراه اول ارائه می‌کنیم که از این تعداد 20 سرویس در بستر کدهای دستوری (USSD) ارائه می‌شود.
 
شریک خارجی حذف شد
وی در پاسخ به این سوال که در آغاز کار، یک شرکت ایتالیاتی با این گروه همکار بود و اسم گروه نیز از بخشی از نام شرکت «وان» ایتالیا انتخاب شده بود، تکلیف آن شریک خارجی چه شد، گفت: مبین‌وان در ابتدا با مشارکت یک شرکت ایتالیایی تأسیس شده بود که با نظر سهامداران، این شرکت خارجی اوایل سال 92 از مبین‌وان جدا شد. در نتیجه هم اکنون شریک خارجی نداریم و ترکیب سهامداری شرکت متشکل از شرکت جامع مبین و شرکت گسترش الکترونیک ایران است.
 
اغلب کاربران سرویس‌های ارزش افزوده همراه اول و مخابرات شاغلین هستند
شاه محمدی تأکید کرد: اغلب جامعه آماری کاربران ما شاغلین هستند و تعداد قشر جوان که اغلب طرفدار سرویس‌های سرگرمی، بازی و جدابیت‌ها هستند بین طرفداران ما کمتر دیده می‌شوند. با توجه به جامعه کاربری اغلب شاغل، به دنبال ارائه سرویس‌های کاربردی و آموزش‌های عمومی و خدمات عمومی هستیم.
این ارائه دهنده خدمات ارزش افزوده تلفن ثابت و همراه گفت: هدفگذاری ارائه سرویس‌های ارزش افزوده بر بستر تلفن ثابت و همراه به سمت تعاملی است. همچنان که هم اکنون نیز حدود 30 نوع سرویس تعاملی ارائه می‌کنیم.
 
سرویس ارزش افزوده بر بستر MMS وجود ندارد
این فعال بازار  سرویس‌‌های ارزش افزوده تأکید کرد: برای ارائه سرویس‌های ارزش افزوده در بستر تلفن ثابت در یک مرکز مخابراتی در هر یک از 31 مرکز استان کشور تجهیزات نصب کرده‌ایم که این تجهیزات شامل سرورها و سوئیچ‌های مخابراتی است.
شاه‌محمدی در پاسخ به این سوال که چرا سرویس‌های ارزش افزوده محدود به تلفن ثابت و پیامک تلفن‌همراه است، گفت: هم‌اکنون سرویس ارزش‌افزوده‌ای روی بستر پیام چندرسانه‌ای (MMS) وجود ندارد، زیرا تاکنون امکان فنی و قانونی این سرویس‌ها وجود نداشت. از سوی دیگر به واقع هنوز نیاز به این سرویس احساس نشده بود و مخاطب نداشت.
وی همچنین از ارائه سرویس‌های ارزش‌افزوده سازمانی خبر داد و گفت: برای این کار با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال تفاهم هستیم و این دو وزارتخانه به دنبال شماره «سبک زندگی» (سرویسی مشابه  *8 تلفن ثابت) هستند.
این فعال بازار  سرویس‌‌های ارزش افزوده تأکید کرد: برای مثال با وزارت بهداشت توافق کرده‌ایم که روی بستر تلفن ثابت و همراه «تلفن ضروری» راه‌اندازی کنیم.
 
5 میلیون نفر، مشترک سرویس‌های ارزش افزوده تلفن ثابت و همراه اول
شاه‌محمدی گفت: در حال حاضر سرویس‌های ارزش‌افزوده مبین‌وان 5 میلیون مشترک بین مشترکان تلفن ثابت و همراه دارد و بیش از 14 میلیون مشترک در لیست مشترکان ثبت نام کرده‌اند.
وی با بیان اینکه درآمد سرویس ارزش افزوده تلفن همراه بیش از سرویس ارزش افزوده تلفن ثابت است، گفت: در زمینه تلفن همراه هر کس مسئول و صاحب تلفن‌همراه خود است و از این رو استقبال از سرویس‌های ارزش افزوده تلفن‌همراه بیشتر از تلفن ثابت است؛ در زمینه تلفن ثابت نیز حدوداً 200 هزار تماس برای دریافت سرویس از طرف مشترکان وجود دارد.
 
30 درصد پیش‌بینی درآمد فروش سرویس‌های ارزش افزوده محقق شده است
این ارائه‌دهنده سرویس‌های ارزش افزوده مخابراتی در پاسخ به این سوالی در خصوص درآمد زایی بازار سرویس‌های ارزش افزوده در ایران و اینکه درآمد ناشی در ابن بازار تا چه حد بر پیش‌بینی‌های درآمدی منطبق بوده است، گفت: از ابتدای فعالیت شرکت تاکنون، از 30 درصد ظرفیت مشتریان استفاده کرده‌ایم و به تبع حدود 30 درصد از پیش‌بینی درآمدی محقق شده است؛ تحقق کامل پیش‌بینی‌های درآمدی نیازمند زمان برای فراگیر شدن سرویس‌های ارزش افزوده و توسعه این بازار بین‌ مردم است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.