تلفن همراه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

گوشی

September 21, 2013
23:42 شنبه، 30ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57596

اپل تولید چیپ A7 را هم به سامسونگ سپرده

همان طور که انتظار می رفت و شایعات خبر از بهبود اوضاع میان اپل و سامسونگ می دادند، اپل چیپ A7 را هم از سامسونگ گرفته است. 
 
نارنجی به نقل از سی نت نوشت: پس از کالبدشکافی روز گذشته آیفون 5S ، بالاخره تایید شد که چیپ A7 مورد استفاده درون آن، تولید سامسونگ است. iFixit می گوید: «تصاویر درون این محصول مشخص می سازند که چیپ A7 توسط سامسونگ تولید شده است.»
 
قبل از این برخی گمانه زنی ها از تولید آن توسط شرکت تایوانی TSMC خبر می دادند. اما به نظر می رسد چنین اتفاقی شاید تا زمان عرضه چیپ A8 اپل به وقوع نپیوندد. و شاید هم سامسونگ هیچگاه مجال چنین رخدادی را ندهد.
 
بنابر مشخصات فاش شده از کالبد شکافی آیفون تازه وارد، مشخص شده اپل معماری ۳۲ نانومتری قبلی را رها کرده و اکنون به سراغ تکنولوژی ۲۸ نانومتری رفته است. و به طور معمول کوچکتر شدن ابعاد نشان از پیشرفته شدن فرایند تولید دارد. که اجازه می دهد تعداد بیشتری ترانزیستور در ابعاد کوچکتری جای گیرند. 
 
البته کمک پردازنده فرعی M7 که A7 را همراهی می کند، توسط NXP تولید شده است. بنا بر گفته اپل M7 یک محصول تابع A7 است که برای سنجش اطلاعات حرکتی ثبت شده توسط ژیروسکوپ، شتابسنج و قطب نما مورد استفاده قرار می گیرد. 
 
و در نهایت پس از کالبد شکافی می دانیم که سونی هم دستی بر آتش آیفون پرچمدار دارد و سنسور ۸ مگاپیکسلی این اسمارت فون از نوع Exmor-RS سونی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.