سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

September 22, 2013
11:49 یکشنبه، 31ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57610

لپ‌تاپی ارزان از خانواده ایسر

اگر چه این روزها یافتن یک لپ‌تاپ ارزان با میانگین قیمتی حدود یک تا یک میلیون و 100 هزار تومان کاری مشکل است. اما اگر کمی جست‌وجو کنید می‌توانید از میان مدل‌های گوناگون بازار نمونه‌هایی در این رده قیمتی بیابید.
 
 
مدل Aspire E1-531-10052G32Mnks از لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت ACER در بازار داخلی است. این لپ‌تاپ به پردازنده Intel 1005M Celeron 1.90 GHz، رم دو گیگابایتی از نوع DDRIII و هارددیسکی با ظرفیت حافظه 320 گیگابایت مجهز است.
کارت گرافیکی این لپ‌تاپ هم Intel HD Graphics – MB است. در مورد صفحه نمایش هم باید بگوییم که صفحه نمایش 6/15 اینچ از نوع HD Acer CineCrystal LED Active Matrix TFT Color LCD است. با وجود این، رنگ‌های تولید شده توسط صفحه نمایش بسیار زنده و طبیعی هستند و زوایای دید آن نیز به خصوص در حالت افقی رضایت بخش است. در بالای صفحه نمایش هم یک وب‌کم برای انجام مکالمات اینترنتی، تعبیه شده است. بالای کیبورد نیز دستگاه، گریل مربوط به بلندگوهای لپ‌تاپ قرار دارند. این بلندگوها برای مصارف اولیه، کیفیت و بلندی صدای قابل قبولی را ارائه می‌دهند، ولی علاقه‌مندان به گوش کردن به موسیقی یا تماشای فیلم، بهتر است از بلندگوهای خارجی یا هدفون استفاده کنند.
در مورد ورودی و خروجی‌ها هم باید بگوییم که در سمت چپ کیبورد به ترتیب، پورت مربوط به آداپتور، پورت شبکه گیگابیتی، خروجی VGA، پورت HDMI، یک پورت USB 2.0 و ورودی و خروجی صوتی قرار دارند. در سمت راست نیز درایو نوری و دو پورت USB 2.0 دیگر قرار دارند. درایو نوری دستگاه نیز DVD-RAM/±R/±RW Super Multi Double-Layer است. ایسر همراه سری E1-531 یک باتری شش سلولی لیتیوم یونی ارائه می‌دهد. این باتری درسنگین‌ترین شرایط کاربری (حداکثر مصرف پردازنده + حداکثر روشنایی صفحه نمایش) یک ساعت و 10 دقیقه شارژدهی می‌کند. این میزان به این معنا است که در مصارف روزمره عادی E1-531 می‌تواند بین 4 تا 5 (بسته به نوع پردازنده و پردازشگر گرافیکی) شارژدهی کند. به‌طور کلی طراحی زیبا، کیفیت ساخت مطلوب، تجهیز به کیبورد و تاچ پد با کیفیت، قیمت مناسب و… از نقاط قوت و عدم وجود پورت USB 3.0 از نقاط ضعف این دستگاه به حساب می‌آید. این لپ‌تاپ 4/2 کیلوگرمی که در رنگ مشکی به بازار عرضه شده است با قیمتی در حدود یک میلیون و 90 هزار تومان به فروش می‌رسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.