امنیت

فناوری اطلاعات

September 24, 2013
1:41 سه شنبه، 2ام مهرماه 1392
کد خبر: 57648

لینکدین سوءاستفاده از ایمیل کاربرانش را رد کرد

مدیران شبکه اجتماعی تخصصی لینکد این هرگونه سوءاستفاده از حساب‌های ایمیل کاربران خود برای دسترسی به اطلاعات شخصی آنها و همین طور تبلیغات را رد کردند.
 
 
به گزارش فارس به نقل از پی سی ورلد، تعدادی از کاربران LinkedIn با تقدیم شکایتی به دادگاه مدعی شده بودند این شرکت با بررسی حساب‌های ایمیل کاربرانش و سوءاستفاده از فهرست تماس ذخیره شده در آنها برای کاربران هرزنامه‌های تبلیغاتی ارسال می‌کند و از این طریق درآمد قابل توجهی به جیب زده است.
 
چهار کاربری که این شکایت را به دادگاه ارائه کرده‌اند می‌گویند حساب‌های ایمیل آنها هک و آدرس‌های کاربران مختلف از آنها سرقت شده است. در مقابل مدیرانLinkedIn می‌گویند به هیچ وجه بدون رضایت کاربران به حساب‌های ایمیل آنها دسترسی نخواهند داشت و چنین ادعایی بی‌اساس است. قرار است رسیدگی به این موضوع در دادگاه کماکان ادامه یابد.
 
آنچه که موجب عصبانیت کاربران LinkedIn شده این است که این شرکت با توجه به تنظیمات این سایت می‌تواند به کلمات عبور ایمیل های افراد مختلف دسترسی داشته باشد و همین مساله را دستمایه سوءاستفاده های بعدی قرار داده است. کاربران از این بیم دارند که LinkedIn از همین طریق و بی سروصدا حجم انبوهی از اطلاعات شخصی کاربران را نیز جمع آوری کرده باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.