اپراتورها

اینترنت و شبکه

September 24, 2013
1:43 سه شنبه، 2ام مهرماه 1392
کد خبر: 57649

جای خالی شهرهای ایران در فهرست برترین جوامع شبکه‌ای جهان

شرکت اریکسون نتایج یک بررسی جدید در مورد برترین جوامع شبکه‌ای جهان را منتشر کرده که هیچ یک از شهرهای ایران در آن جایی ندارند.
 
 
به گزارش فارس به نقل از اریکسون، برترین شهر شبکه‌ای جهان در این فهرست نیویورک با کسب امتیاز 52.1 است و پس از آن شهرهای استکهلم، لندن، سنگاپور، سئول، پاریس، توکیو، لس آنجلس، سیدنی، پکن، شانگهای، مسکو، سائوپولو، استانبول، مکزیکوسیتی، دهلی، قاهره، بوینس آیرس، بمبئی، ژوهانسبورگ، جاکارتا، مانیل، لاگوس و کراچی قرار گرفته‌اند.
 
در میان کشورهای خاورمیانه دوبی، ابوظبی و دوحه از بقیه شهرها پیشی گرفته‌اند و البته هیچ یک از شهرهای ایران و از جمله تهران در گزارش یاد شده جایی ندارند. در این گزارش میزان به کارگیری دستاوردهای مرتبط با فناوری اطلاعات در کشورهای مختلف جهان به تفکیک مناطق مختلف و از جمله خاورمیانه و شمال آفریقا مورد توجه قرار گرفته است.
 
گزارش یاد شده نشانگر توسعه گسترده زیرساخت‌ها در شهرهای مورد مطالعه و ایجاد فرصت‌های شغلی و  خدماتی گسترده در ارتباط با فناوری اطلاعات و ارتباطات است.
 
تهیه کنندگان این گزارش 28 شاخص را برای اندازه‌ گیری مزایای استفاده از ICT در هر کشور مورد توجه قرار داده اند که در دو بعد کلی قابل دسته بندی است. اول میزان بلوغ در حوزه آی سی تی در هر شهر و دیگری میزان استفاده از مزایای سرمایه گذاری در حوزه ICT در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی و ….
 
در گزارش مذکور تصریح شده امروزه ای سی تی به جز لاینفک محیط های کاری مبدل شده و این رشد به خصوص در عرصه تجاری ادامه خواهد یافت. به عنوان مثال 79 درصد از شهروندان امان پایتخت اردن در محل کار خود از اینترنت استفاده می‌کنند و این رقم در مورد شهرهای مسقط در عمان و دوحه در قطر به ترتیب به 77 و 62 درصد رسیده است.
 
همچنین ضریب نفوذ تلفن همراه در ابوظبی، دوبی و دوحه از مرز 100 درصد گذشته است و در هیچ از شهرهای دیگر مورد بررسی نیز این رقم کمتر از 83 درصد نبوده است. در بخش دیگری از این گزارش پیش‌بینی شده تا سال 2030 بیش از 60 درصد مردم خاورمیانه شهر نشین شوند. همچنین در آینده پیشرفت در فناوری و زیرساخت های آی سی تی، زندگی مردم خاورمیانه را متحول خواهد کرد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.