اپراتورها

تلفن همراه

September 25, 2013
11:49 چهارشنبه، 3ام مهرماه 1392
کد خبر: 57677

ایرانسل و داستان‌های موفقیت شرکت‌های بزرگ ایرانی

شرکت ایرانسل به جز فراهم کردن بستری برای فعالیت‌های شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های مختلف در بخش ارائه خدمات ارزش افزوده و ایجاد اشتغال‌زایی، سهم بسزایی نیز در موفقیت شرکت‌های بزرگ در زمینه استفاده از فناوری اطلاعات دارد.
 
 
شرکت‌های مختلف با زمینه فعالیت متفاوت، هم‌اکنون می‌توانند با کمک سرویس‌های نوین و متنوع ایرانسل, بسیاری از چالش‌ها و مشکلات خود را رفع کنند. در گزارش زیر مروری بر داستان‌های موفق  برخی شرکت‌های بزرگ کشور داریم که با راهکارهای ایرانسل توانسته‌اند در پیشبرد تجارت و هدف‌های خود موفق شوند.
 
 گلستان 
شرکت گلستان که اکثر کاربران، آن را به خاطر بسته‌های چایش می‌شناسند، از سال 1332 فعالیت خود را آغاز کرد. به مرور زمان این شرکت زمینه فعالیت خود در بازار صنایع غذایی را گسترش داد و علاوه بر بسته‌بندی چای، به تولید و بسته‌بندی محصولات متنوع با برندهای متفاوت در بازار پرداخت. سیستم توزیع محصولات گلستان که تا قبل از گسترش بازار آن، به صورت دستی مدیریت می‌شد با تنوع محصولات به مرور زمان دچار پیچیدگی شده و حجم بالای اطلاعات مربوط به فروش، در کنار سیستم مدیریت دستی، گلستان را با مشکلات مختلفی در زمینه کنترل، هدایت و گزارش‌گیری به موقع از بازار مواجه کرد. 
این مشکلات، گلستان را به استفاده از تکنولوژی فناوری اطلاعات  برای کاهش پیچیدگی‌های سیستم توزیع سوق داد. با هدف دریافت لحظه‌ای اطلاعات از اجزای سیستم فروش، در فاز دوم این پروژه، گلستان با تحقیق در مورد شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ارتباطی، ایرانسل را به عنوان شریک تجاری خود انتخاب کرد. این شرکت با مجهز کردن دستگاه‌های مختلف همراه فروشندگان، به سیم‌کارت‌های ایرانسل که دارای قابلیت APN بودند، ارتباط دائمی و امن این نیروها را با  سرور مرکزی شرکت برقرار کرد. در حال حاضر شرکت گلستان، نزدیک به 1000 سیم کارت APN فعال دارد که به کمک آن‌ها، ارتباط فروشندگان خود را با دفتر مرکزی برقرار می‌کند. دریافت مستمر اطلاعات، ردگیری ماشین‌ها و نیروهای توزیع، افزایش سرعت واکنش به نیازهای بازار و امکان مدیریت بهتر سیستم فروش مویرگی، در عین تأمین امنیت انتقال اطلاعات، از جمله مزایایی است که شرکت گلستان، با استفاده از راهکار ارائه شده ایرانسل به دست آورده است. شرکت گلستان در حال حاضر با دارا بودن بیش از 2 هزار نفر کارمند  و بیش از 300 محصول، بعنوان بزرگ‌ترین شرکت‌ ایرانی در صنعت غذایی کشور محسوب می‌شود. 
 
 فناپ 
شرکت فناوری ارتباطات و اطلاعات پاسارگاد آرین یا فناپ  از دیگر شرکت‌هایی است که به کمک سرویس‌های ایرانسل توانسته است  چالش‌های کاری خود در حوزه بانکی را حل کند. این شرکت در سال 1384، با هدف اجرای پروژه‌های ICT برون‌سپاری شده بانک پاسارگاد، با مشارکت گروه مالی پاسارگاد و جمعی از متخصصان و کارآفرینان صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات به صورت سهامی خاص تأسیس شد. 
پیشرو بودن در عرصه رقابت در ارائه خدمات بانکی، بانک پاسارگاد را با چالش راهکارهای نوین در ارائه خدمات بانکی مواجه کرد. همین شرایط در سال  1389 باعث شد تا فناپ، راهکارهای ارائه خدمات بر بستر موبایل را مورد بررسی قرار دهد. فناپ پس از بررسی ارائه دهندگان راهکار، به دلیل چابکی، رویکرد بین‌المللی، پای‌بندی به قواعد کسب و کار، استقبال از ایده‌های جدید و شناخت بازار، ایرانسل را به عنوان شریک تجاری خود برگزید. این همکاری تجاری، در نهایت به شکل‌گیری راهکار «امپاد» منتهی شد که با استفاده از بسترهای USSD و SMS ایرانسل ایجاد شد. انتقال الکترونیک وجه، پرداخت قبوض و دریافت موجودی، از جمله خدمات امپاد است. 
«پرداخت امن پاسارگاد» که در سال 1390 راه‌اندازی شد، از دیگر خدماتی بود که بر بستر راهکارهای ایرانسل به بار نشست و امکان خرید امن با استفاده از کلیه کارت‌های شتاب را برای مشتریان خود فراهم کرد. راهکار پرداخت امن در سال گذشته، با ارائه امکان Top-Up از سوی ایرانسل به مشتریان بانک پاسارگاد، کامل شد. 
در مشکلات حقوقی و خلاء‌های قانونی که در جریان ارائه انواع خدمات شرکت فناپ از سوی بانک مرکزی و رگولاتوری تلفن همراه مطرح شد، با همکاری دو جانبه ایرانسل و فناپ و ارائه مستندات مختلف، پشت سر گذاشته شد. 
کاهش هزینه ارائه خدمات بانکی به هر مشتری، افزایش جذابیت و رونق خدمات الکترونیک بانکی، افزایش رضایت مشتریان و در نهایت افزایش درآمد بانک، همگی از مزایای این شراکت استراتژیک برای شرکت فناپ است. 
 
 بیمه ایران 
از دیگر شرکت‌های باسابقه کشور که از خدمات ایرانسل برای بهبود و پیشرفت شرایط کاری خود بهره می‌گیرد، شرکت بیمه ایران است. این شرکت در حال حاضر علاوه بر دارا بودن شعب در سراسر کشور، نام آشنایی نیز در صنعت بیمه کشورهای خاورمیانه است و در کشورهای اروپایی و آسیایی نیز شعبه‌های خود را دایر کرده است. هم‌اکنون بیمه‌ ایران با بیش از 300 شعبه و 8000 نمایندگی، بزرگ‌ترین شرکت بیمه‌ای کشور محسوب می‌شود. 
گسترش فعالیت این شرکت و به دنبال آن افزایش سفرها و جابجایی در سطح کشور، شعب بیمه ایران را با مشکل دسترسی سریع به اطلاعات بیمه شدگان مواجه کرد. به همین دلیل بیمه ایران تصمیم گرفت تا اطلاعات بیمه‌گزاران را در یک پایگاه داده مرکزی جمع‌آوری کند. چالش اصلی در اجرای این طرح، برقراری ارتباط مستمر نمایندگی‌ها با این پایگاه داده بود. برای رفع این چالش، بیمه ایران، ایرانسل را به عنوان شریک تجاری خود انتخاب کرد. 
بیمه ایران با استفاده از سرویس وایمکس ایرانسل، ارتباط اینترنتی پرسرعت نمایندگی‌های بیمه ایران با سرور مرکزی این شرکت را فراهم کرد. همچنین برای اتصال نمایندگان بیمه ایران از خارج از دفاتر نمایندگی به این سرور، این شرکت از سرویس APN ایرانسل استفاده می‌کند. سودآوری، بهبود ارتباط با مشتریان، ارتباط مستمر نمایندگی‌ها با دفتر مرکزی بیمه ایران و امنیت ارتباطات از مزایایی است که این راهکار برای بیمه ایران به همراه داشته است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.