تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری

September 28, 2013
10:01 شنبه، 6ام مهرماه 1392
کد خبر: 57729

برنامه فائو در زمین‌های خرد کشاورزی با استفاده از نرم‌افزار موبایل

از آنجا که زمین‌های خرد امروزه مشکل جدی کشاورزی مکانیزه است، سازمان خوار‌بار و کشاورزی ملل متحد برنامه جدید افزایش و پایداری تولید را در زمین‌های خرد اجرا می‌کند.
 به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از فائو،‌ سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد از طریق خدمات حمایتی موبایل، ارتقای تولید پایدار و امنیت غذایی را در زمین‌های خرد دنبال می‌کند. بر اساس این گزارش، فائو به دنبال تغییر دانش در زمین‌های خرد و نو‌آوری‌های توسعه دهنده، حمایت و راهنمایی زنان در زمین‌های خرد تقویت برنامه‌های تولید در زمین‌های مقیاس کوچک است. سازمان خوار‌بار جهانی تلاش می‌کند با این روش‌ها دسترسی کشاورزان به خدمات مالی روستایی را بیشتر کند.  بر اساس این گزارش، فائو از سرویس حمایتی موبایل کشاورزی برای پیشبرد این برنامه‌های کمک می‌گیرد.  زمین‌های خرد کشاورزی به ویژه در کشورهای اسلامی که بر اساس قانون ارث  بین وراث تقسیم می‌شود مانع بزرگی برای تولید است، مکانیزاسیون و به کار گیری دانش کشاورزی در زمین‌های خرد با روش‌های کنونی به سختی قابل اجرا است. البته قطعه‌قطعه کردن زمین کشاورزی به اشتباه انجام می‌شود در حالی که بر اساس تعالیم اسلام و در قرآن سوره نساء سهم هرکدام از ورثه  تعیین شده است و اگر واقعا سهم بین آنها تقسیم شود نه زمین و نه زمین‌های کشاورزی روز به روز خردتر نمی‌شود. از آنجا که تجمیع این زمین‌ها بسیار سخت است، فائو برنامه‌های افزایش عملکرد در زمین‌های خرد با برنامه‌های جدید است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.