اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

September 28, 2013
23:50 شنبه، 6ام مهرماه 1392
کد خبر: 57736

سید هاشمی : طرح همکدی و توقف آن هردو مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات بود

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت : هزینه دایری هر خط تلفن ثابت حداقل ده برابر میزان پولی است که از مردم گرفته می شود.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران ، دکتر سید هاشمی ، اختصاص هزینه همکدی در قبوض مشترکان را به خاطر کاهش درآمد و جبران هزینه ها ، حاصل تصمیم گیری سازمان تنظیم مقررات عنوان کرد و افزود : ما پیوسته مطیع قانون هستیم لذا دولت مصوباتی که در راستای اجرای قانون یا سند به ما تکلیف می کند را اجرا می کنیم ؛ اما اگر اجرای هر مصوبه ای باعث متضرر شدن شرکت مخابرات شود ، اعتراض خواهیم کرد.
رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران ، با اعلام اینکه اجرای طرح همکدی در استان ها ، مصوبه سازمان تنظیم مقررات بود گفت : این طرح به درخواست خود سازمان اجرا و به درخواست آنها نیز متوقف شد.
وی میزان پراختی های شرکت مخابرات ایران را به دولت مطابق 80 درصد کل بودجه عمرانی سال 91 دولت مطرح کرد و افزود : امروز مفتخریم بگوییم شرکت مخابرات ایران با اهمیت به اجرای تعهدات خود در خصوص معامله خرید نسبت به پرداخت به موقع اقساط به دولت همواره دقیق عمل کرده است از این رو انتظار داریم ، دولت مطابق قانون ، بخشی از این درآمد را برای توسعه ارتباطات کشور هزینه کند.
دکتر سید هاشمی : دایری یک میلیون شماره تلفن ثابت را در سال ، از تعهدات پروانه مخابرات عنوان کرد و افزود : با تلاش بیشتر و اهتمام به این تعهدات امیدواریم بتوانیم تا پایاین سال این تعداد تلفن ثابت را در کشور دایر کنیم . 
رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران ، هزینه دایری هر خط تلفن ثابت را حداقل 10 برابر پولی که بابت خرید آن خط از مردم گرفته می شود دانست و خاطر نشان کرد : هر چند شرکت مخابرات در این بخش ضرر می دهد ، اما معتقد هستیم باید به تکلیفی که برای ما مشخص کردند عمل کنیم.
وی توسعه و کیفیت شبکه همراه اول و پوشش جاده ای آن را از دیگر تعهدات شرکت نسبت به دولت عنوان کرد و افزود : افزایش دو برابری میزان مشترکان همراه اول از زمان واگذاری به بخش خصوصی تاکنون بیانگر سرمایه گذاری ، تلاش ، اهتمام به مشتری مداری و انجام تعهدات دولت است .
دکتر سیدهاشمی همچنین رعایت استانداردها و الزامات امنیتی را از دیگر تعهدات شرکت مخابرات ایران بر اساس پروانه برشمرد و گفت : با اجرای مصوبه 516 به صورت پایلوت این مصوبه در استان زنجان اجرا شد و در صورت موفق بودن آن در تمامی استان ها نیز اجرا خواهد شد .
رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران دایری یک و نیم  میلیون پورت اینترنت پرسرعت ADSL را نتیجه اهمیت به سرمایه گذاری و خدمات رسانی به مردم دانست و گفت : بعد از خصوص سازی با تاسیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات با یک تیم کارشناسی جداگانه در شرکت مخابرات ایران توانستیم دراین حوزه هم سربلند بیرون بیاییم.
وی تشکیل شرکت ارتباطات ثابت را حاصل بررسی های تخصصی و دقیق مشاوران داخلی و خارجی عنوان کرد و افزود : در کنار شرکت ارتباطات سیار ، شرکت ارتباطات ثابت با برند آشنای اول متشکل از هیات مدیره و مدیرعامل جداگانه تاسیس شد تا سرعت خدمات رسانی به مردم در این بخش بالاتر رود.
دکتر سید هاشمی از تمامی مدیران این شرکت در استان ها خواست تا با برگزاری جلسات متعدد با استانداران ، نمایندگان مجلس و ائمه جماعات خود ، پیوسته آنان را در جریان عملکرد مخابرات و خدمت رسانی به مردم قرار دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.