اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

September 29, 2013
0:36 یکشنبه، 7ام مهرماه 1392
کد خبر: 57745

مدیرعامل مخابرات: نامه رگولاتوری در مورد لغو افزایش تعرفه ها غیرقانونی است

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به این که یکی از معاونان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نامه ای مصوبه ۱۶۰ کمیسیون تنظیم مقررات مبنی بر افزایش تعرفه های مخابرات را لغو کرد ، افزود: این نامه کاملا خلاف قانون است
 
 
به گزارش ایرنا، مظفر پوررنجبر روز شنبه در نشستی خبری درحاشیه چهاردهمین نمایشگاه صنایع مخابرات و اطلاع رسانی – تلکام ۲۰۱۳- افزود: در تاریخ دوم مهر ماه نامه ای با امضای معاون صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات (آقای سبوحی) برای اینجانب ارسال شد، در حالیکه مرجع قانونی تصمیم گیری در مورد تعرفه ها ، کمیسیون تنظیم مقررات است و در این زمینه جایگاهی برای معاون این سازمان تعریف نشده است. 
وی افزود: در این نامه تکلیف کرده اند که نباید با وزیر مکاتبه کنید، چون بدهکارید و هر گونه تقاضایی دارید اول باید بدهی های خود را تسویه کنید ، ما که نمی دانیم کجا بدهکار هستیم ، جز برخی جریمه های غیر منطقی که قابل بررسی است ما بدهی دیگر به دولت نداریم . 
وی در مورد لغو مصوبه ۱۶۰ کمیسیون تنظیم مقررات ، اظهار داشت : مصوبه ۱۶۰ ، مصوبه مهمی برای مخابرات بود و تلاش های زیادی برای اخذ آن شده بود. اما به محض انتصاب وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات ، یک نامه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت کردیم که دستور توقف مصوبه ۱۶۰ را می داد و اکنون نیز طی نامه پر ابهام دیگری دستور لغو این مصوبه صادر شده است . 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: مخابرات و دولت اعضای یک خانواده هستند و تصور ما این است که این تصمیمات شتابزده بدیل تحلیل نادرست از کارکرد مخابرات است . 
پوررنجبر افزود: ما ناگزیر به تعامل با وزارت ارتباطات هستیم ، وزارت ارتباطات نیز ناگزیر به تعامل با مخابرات است و تعامل بین گروه مخابرات و وزارت ارتباطات اجتناب ناپذیر است. 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: گروه مخابرات بزرگترین بازیگر حوزه ارتباطات کشور است و ما بارها تقاضای نشست با مسئولان دولتی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کرده ایم و معتقدیم اگر این فرصت در اختیار ما قرار بگیرد، تمام مسایل حل می شود. 
وی در مورد آخرین وضعیت تعرفه های مخابراتی با توجه به سررسید صورتحسابها اظهار داشت: هم اکنون نرخ مکالمات تلفن ثابت به ثابت مانند گذشته و به ازای هر پالس مکالمه ۵۸.۷۱ ریال مطابق تعرفه گذاری شورای رقابت محاسبه می شود؛ در همین حال با توقف طرح یکسان سازی کدهای استانی، مبلغ آبونمان نیز که قرار بود ۹۰۰ تومان باشد همان ۳۰ تومان محاسبه می شود و برای نرخ های مکالمه با تلفن همراه با توجه به یکسان سازی جابجایی، منتظر دستور دولت برای تغییر نرخ ها هستیم. 
 
** سهامداران باید در مورد بازگرداندن شبکه کابل مسی مخابرات به دولت تصمیم بگیرند 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مورد بازگرداندن شبکه کابل مسی و شبکه فیبر نوری به دولت گفت: این شبکه ها جزوه اموال و دارایی های سهامداران است و اگر کسی خواهان این شبکه ها است می تواند آن را از سهامداران خریداری کند. 
پور رنجبر افزود: اگر سهامداران از من بعنوان مدیر عامل شرکت مخابرات نظر بخواهند ، من اعلام می کنم ، همین امروز این کار را انجام بدهید. 
وی همچنین افزود: ولی جدا کردن شبکه کابل مسی از مخابرات ،یک اظهار نظر غیر فنی و غیر حقوقی است که تبعات حقوقی و مالی فراوان دارد. 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: مخابرات تاکنون بیش از پنج هزار میلیارد تومان بابت واگذاری مخابرات به دولت پرداخت کرده است . 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.