تلفن همراه

رگولاتوری

September 29, 2013
9:21 یکشنبه، 7ام مهرماه 1392
کد خبر: 57766

مدیرعامل مخابرات: شخصا موافق واگذاری سیم مسی هستم/رنج اصلی ناشی از عدم بلوغ برخی است

مدیر عامل مخابرات گفت: ما با دوستان وزارت ارتباطات یکی هستیم اما عدم بلوغ موجب ایجاد چالش هایی در راستای کار مخابرات شده است.
 
 
 
مظفر پور رنجبر در نشست خبری که ظهر امروز و در واقع پیرامون موضوعاتی از قبیل واگذاری بخش هایی از زیرساخت این شرکت به شرکت ارتباطات زیرساخت برگزار شد، با مروری بر مصوبه 160 کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اظهار کرد: این مصوبه یکی از مصوبات مهم بود زیرا تلاش زیادی برای تدوین آن انجام شد ولی بعد از تغییر وزیر ارتباطات نامه ای از رگولاتوری دریافت کردیم که در آن به به ابهام دستگاه های نظارتی و پاره ای از موارد اشاره شده بود و در نهایت عنوان شده بود که باید اجرای هم کدی و تغییر تعرفه ها فعلا متوقف شود.
وی با اشاره به اینکه این نامه را در آن تاریخ واجب الاطاعه دانستیم، ابراز کرد: اجرای هم کدسازی یکی از الزامات دولت بود و برای اجرای آن تأکیدات بسیاری شده بود اما معتقد بودیم که خود دولت هم باید هزینه های آن را بدهد کمااینکه همچنان معتقدیم هزینه های اجرای این طرح باید توسط خود دولت پرداخت شود و نه مردم و مخابرات چرا که به هیچ عنوان مخابرات هزینه های اجرای این طرح را متحمل نخواهد شد.
او با بیان اینکه تقاضای آبونمان ما همچنان پا بر جاست، خاطر نشان کرد: اما موضوع تغییر تعرفه و افزایش آبونمان با هم ترکیب شد و نهایتا جلوی افزایش هر گونه تعرفه ای گرفته شد.
پوررنجبر همچنین در این نشست اشاره ای به نامه ای که چند روز پیش توسط معاون معاون رگولاتوری برای او ارسال شده بود نیز داشت و گفت: در وادی اداری به هیچ عنوان رابطه ای بین مدیر عامل مخابرات و معاون معاون رگولاتوری تعریف نشده است چه برسد به اینکه بخواهیم نامه نگاری هم داشته باشیم.
او ادامه داد: این نامه در واقع در پی پاسخ به نامه 2 مهر من به وزیر ارتباطات بود که تبعات توقف سازی تعرفه ها را به او گفته بودم. در یکی از بندهای این نامه اشاره ای به بدهکار بودن مخابرات شده بود و در پی آن آمده بود که برای هر تقاضایی ابتدا به ساکن باید این بدهی ها تسویه شود در حالیکه مسئولین مالی بین ما و وزارتخانه مدام با یکدیگر در ارتباط هستند و این موضوع عجیبی به نظر می رسید.
وی خاطر نشان کرد: در این نامه به لغو مصوبه گذشته که افزایش تعرفه ها را به دنبال داشت نیز شده بود که بنده گمان نمی کنم تا حال حاضر کمیسیون تنظیم مقررات، مصوبه ای در راستای لغو داشته باشد.
مدیر عامل مخابرات ایران که عدم تحلیل درست را دلیل اصلی پیش آمدن چنین موضوعاتی می داند، گفت: ما با دوستان وزارت ارتباطاتی یک خانواده هستیم و همانطور که خود را ملزم به تعامل با وزارتخانه می بینیم ناگزیر وزارت ارتباطات هم باید با ما تعامل کند چرا که ارتباطات بحثی ملی است.
وی با بیان اینکه در موضوع تعامل به اندازه ای اجبار وجود دارد که مدیران ارشد مخابرات و وزارتخانه نمی توانند در باره آن اظهار نظر کنند، عنوان کرد: تمام گفته های پیشین مخابراتی ها و وزارت ارتباطی ها را که در کنار هم بگذاریم، گمان نمی کنم به این نتیجه برسیم که رابطه وزارتخانه با مخابرات تیره و تار است در حالیکه در روزهای اخیر و با حرف و حدیث هایی که شده همه گمان می کنند این دو بخش در تضاد با هم هستند.
پوررنجبر منشأ تمامی این مشکلات را از عدم فراهم آوردن فرصتی برای پرزنت کردن طرح های مخابرات دانست و ابراز کرد: از وزیر محترم می خواهیم به دلیل جایگاه مهم مخابرات و نقش اولی آن در حوزه ارتباطات کشور، نشستی ترتیب دهد تا بتوانیم طرح های خود را ارائه دهیم در صورتی که تقاضا برای برگزاری این نشست از سوی ما بوده اما صحبت های مسئولان وزارتخانه صرفا از پشت تریبون ها مطرح شده است.
احدی حق مخالفت با خصوصی سازی را ندارد
او در پاسخ به این سوال که گفته می شود دولت قبلی و فعلی در مخالفت با خصوصی سازی هستند، آیا با چنین رویکردی موافق هستید؟، گفت: خصوصی سازی از سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و از منویات مقام معظم رهبری است و رهبر معظم انقلاب در سال های 84-85 تأکیدات مؤکدی را پیرامون این موضوع داشتند و از این جهت احدی حق ندارد مخالف با خصوصی سازی باشد و هیچ دولت و وزیری نمی تواند در مخالفت با این طرح باشد.
وی با بیان اینکه موضوع واگذاری می تواند بحث دیگری باشد، ابراز کرد: یک معامله ای میان سازمان خصوصی سازی و دولت انجام شده و کالایی با یک لایسنس به سهامدار فروخته و 5 هزار و 60 میلیارد تومان برای این فروش از طرف توسعه اعتماد مبین به دولت پول پرداخت شده است.
او ادامه داد: با توجه به اینکه تمامی شرایط فسخ قرارداد و واگذاری در قرارداد میان سازمان خصوصی سازی و این شرکت لحاظ شده است، باید به قوانین این حوزه برای واگذاری مجدد رجوع کرد.
مدیر عامل مخابرات ایران معتقد است که خصوصی سازی جزو مقوله های تغییر است و هر تغییری مقاومتی را در پی دارد و عدم بلوغ ارباب قدرت و تصمیم موجب بروز این مقاومت شده که البته این موضوع به معنای وجود موضوعی خاص بین مخابرات و دولت نیست.
او گفت: موضوع مهم این است که مخابرات برگشتنی نیست و هیچ کس نمی تواند آن را برگرداند حتی دولت زیرا هنوز در مجلس قانونی وضع نشده که به دولت اجازه عملکرد مغایر با قانون را بدهد و خصوصی سازی جزو قوانین بالادستی کشور ماست.
مدیر عامل مخابرات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظر شما با واگذاری سیم مسی چیست؟، گفت: اگر سهامدار راجع به این موضوع نظر کارشناسی و صرفا خود من را بخواهد، می گویم همین فردا با این موضوع موافقت کنید زیرا زیرساخت با این کار یکپارچه می شود و دردسرهای ما نیز از بین می رود.
پوررنجبر با اشاره به اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت وظیفه برقراری ارتباط به نحو احسن را دارد، ابراز کرد: یکی از موضوعات در این راستا تهیه کردن زیرساخت و فیبرنوری و امثالهم است و موضوع دیگر پوشش سرویس و خدمات ارتباطی در کشور است.
 
او خاطر نشان کرد: سال گذشته 60 میلیون یورو LC خود را کنسل کردیم و در واقع 800 میلیارد تومان سرمایه گذاری ما کنسل شد ولی هیچ جا متوجه این کنسل شدن نشد ولی در پشت صحنه با جلوگیری از این سرمایه گذاری، جلوی ارتقا کیفیت ما گرفته شد.
وی در پایان ابراز کرد: تمامی آدم هایی که در حال حاضر به نوعی موضوعات مختلف را پیش می کشند، خادم مردم هستند همچون نهادهایی نظیر زیرساخت، رگولاتوری و وزارت ارشاد و وزارت ارتباطات ولی برداشت های آن ها از موضوعات مختلف متفاوت است و ما اسم آن را عدم بلوغ می گذاریم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.