اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

رگولاتوری

September 30, 2013
14:04 دوشنبه، 8ام مهرماه 1392
کد خبر: 57778

رگولاتوری: کاربران در انتخاب اپراتور خود به نتایج ارزیابی رگولاتوری توجه کنند/اظهارات اخیر مدیر روابط عمومی مخابرات معادل درخواست از پلیس ب

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری گفت: رتبه‌بندی اپراتورهای سرویسهای فناوری اطلاعات به منظور شفاف‌کردن عرصه رقابت بین اپراتورها و کمک به مردم در انتخاب سرویس‌دهنده بهتر و برتر است.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی حسن رضوانی افزود: ارزیابی و رتبه‌بندی دارندگان پروانه در حوزه سرویسهای فناوری اطلاعات براساس شاخصهائی مانند تعهدات پروانه‌ای، مشتری‌مداری، پایبندی به قوانین و مقررات، نحوه رسیدگی به شکایات و همچنین سیستمهای نظارتی و شاخصهای فنی کیفیت و سطح سرویس مطابق با تعهدات پروانه انجام می‌شود.
 
وی با اشاره به استقرار سامانه‌های نظارتی و کنترلی در رگولاتوری و ارائه مشاوره به دارندگان پروانه درخصوص ارائه سرویس مطلوب در چند سال اخیر گفت: دارندگان پروانه در طول این مدت، زمان کافی جهت ارتقاء سیستم‌ها و ایجاد فرایندها و مکانیزم‌های نظارت بر کیفیت سرویس خود را داشته‌اند. بر همین اساس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی از این پس، برای آگاهی مردم گزارش رتبه‌بندی و جایگاه اپراتورها در این حوزه را در مقایسه با رقبای خود، به صورت ماهانه و شفاف اطلاع‌رسانی می‌کند.
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری درباره انعکاس گزارش مربوط به اختلال در اینترنت و عکس‌العمل شرکت مخابرات ایران اظهار کرد: رگولاتوری، به طور مستمر نقاط ضعف و نارسائی‌های دارندگان پروانه را در حوزه ارائه سرویس به منظور رفع آن، به اپراتورها گوشزد کرده و درصورت عدم رفع به موقع نارسائی‌ها و مشکلات مربوط، با صدور اخطاریه، موارد را از طریق قانونی پیگیری می‌کند.
 
وی افزود: خبر "اختلال در ارائه اینترنت برطرف می‌شود" در رسانه‌ها پس از آخرین مکاتبه با شرکت مخابرات ایران منتشر شد که به دلیل تعلل این شرکت برای آگاهی‌رسانی به مشترکین و رفع سریع اختلالات در فرصت معین شده، رسانه‌ای شد. 
 
رضوانی با اشاره به اینکه نظارت بر فعالیت اپراتورها به منظور دریافت سرویس مطلوب از سوی تک تک مشترکین از وظایف رگولاتوری است، عنوان کرد: مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در برخورد با این موضوع سعی در کوچک جلوه‌دادن موضوع داشته و در اقدامی غیرحرفه‌ای به جای عذرخواهی از مشترکین، اختلال در سرویس 7 هزار تا 8 هزار مشترک را در مقایسه با کل مشترکان خود رقم بالائی به حساب نیاورد.
وی افزود: اپراتورها به این نکته توجه کنند که رگولاتوری تا احصای حقوق مشتریان موارد را پیگیری می‌کند و فراخواندن رگولاتوری از طرف یک اپراتور جهت هماهنگ‌بودن در اطلاع‌رسانی علاوه بر نمایش انحصارطلبی آن اپراتور در تمامی حوزه‌ها مانند این است که به نیروی انتظامی به عنوان حافظ حقوق مردم گفته شود قبل از انتشار خبر وقوع تخلف، متن خبر را با متخلف هماهنگ کند.
 
رضوانی در پاسخ به این سوال که آیا این روند اطلاع‌رسانی ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: مشتری‌مداری، رقابت سالم، شفاف‌سازی امور و ارائه سرویس با کیفیت از طرف دارندگان پروانه از اصول رگولاتوری بوده و درصورت تعلل دارندگان پروانه درباره رفع نارسائی‌های ارائه سرویس و یا اطلاع‌رسانی به موقع به مشتریان خود، رگولاتوری با پیگیری، رسالت خود را در این حوزه مطابق قوانین و مقررات انجام خواهد داد.
 
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اظهار کرد: مدیران شرکتهای ارائه‌دهنده خدمات نیز به جای توجیه مسائل و سرپوش گذاشتن بر مشکلات و نارسائی‌های حوزه خود و ارائه گزارش‌ها و آمار و ارقام غیرواقع و بزرگنمائی کاذب سرویس‌ها، با احترام به مشتریان، باید با افزایش منابع و سایر تمهیدات لازم، کیفیت سرویس‌های خود را ارتقاء دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.