امنیت

فناوری اطلاعات

October 3, 2013
13:17 پنجشنبه، 11ام مهرماه 1392
کد خبر: 57851

رکورد انتشار بدافزارهای مخرب در سه ماهه دوم سال 2013

براساس گزارش منتشر شده از سوی آزمایشگاه امنیتی شرکت پاندا سکیوریتی از میزان تهدیدات و نرم افزارهای مخرب کشف شده در نیمه دوم سال 2013، میزان تولید نرم افزارهای مخرب در نیمه دوم سال جاری به بالاترین حد خود رسیده و در طی سال های اخیر رکورد دار شده است.
 
براساس این گزارش از هر 10 تروجان کشف شده، 8 نمونه از آنها آلودگی های گسترده و وسیعی را در سیستم کاربران ایجاد کرده اند.
 
گزارش منتشر شده توسط محققان امنیتی آزمایشگاه پاندا سکیوریتی همچنین نشان داده است، این تروجان ها بیشتر از هر زمانی سیستم عامل اندروید را هدف قرار داده اند و بسیاری از آنها نیز به منظور اهداف جاسوسی و حملات سایبری طراحی شده اند.
 
پادشاهی تروجان ها
 
براساس این گزارش، تروجان ها همچنان در صدر تهدیدات امنیتی قرار دارند و با اختصاص 72 درصد از بدافزارها به خود، رکورددار ایجاد آلودگی به حساب می آیند. این درحالیست که انواع گونه های جدید تروجان به طرز شگفت آوری در حال افزایش است. در عوض کرم ها 11 درصد و ویروس ها 10 درصد از سهم بازار بدافزارها را به خود اختصاص داده اند.
 
از این ها گذشته در سه ماهه دوم سال 2013 تعداد بدافزارهای مخرب نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال 2012، 12 درصد رشد، نشان داده است. این آمار حاکی از این است که نویسندگان این بدافزارها بطور مداوم به دنبال راه هایی برای جلوگیری از شناسایی شدن هستند و در بسیاری از مواقع تروجان بطور خودکار خود را بروز کرده و تغییراتی در خود ایجاد می کنند تا توسط موتورهای آنتی ویروس شناسایی نشوند.
 
نسبت آلودگی جهانی
 
در حالیکه در سه ماهه اول سال 2013 نسبت آلودگی جهانی 31 درصد بود، در سه ماهه دوم این سال، نسبت آلودگی نزدیک به 33 درصد بوده است. این درحالیست که براساس گزارش منتشر شده توسط آزمایشگاه پاندا سکیوریتی، چین با 52 درصد در صدر آلوده ترین کشورها قرار دارد. بعد از آن ترکیه با 43 درصد و پرو با 42 درصد، در رتبه های دوم و سوم قرار دارند و کشورهای اروپایی سوئد، نروژ و آلمان کمترین میزان آلودگی را به خود اختصاص داده اند.
 
حمله به رسانه های اجتماعی
 
طی سال های اخیر شرکت های آنتی ویروس تاکید زیادی بر اهمیت تامین امنیت شبکه های اجتماعی کرده اند. با تمام این اوصاف ارتشی موسوم به ارتش سایبری سوریه، با هدف گیری حساب های کاربری توییتر، در سه ماهه دوم سال 2013 فجایع زیادی آفرید. این ارتش توانسته بود با هک حساب کاربری خبرگزاری آسوشیتدپرس شایعه دو انفجار در کاخ سفید و مجروح شدن اوباما را در بین کاربران گسترش دهد.
 
شرکت پاندا سکیوریتی در خاتمه گزارش خود به افزایش هر روزه حملات سایبری و کشف انواع مختلف از بدافزارها پرداخته است و به کلیه کاربران توصیه کرده است به منظور مقابله با این بدافزارهای قوی و البته خطرناک، همیشه از یک آنتی ویروس خوب، قوی و از همه مهمتر بروز استفاده کنند.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.