سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

October 3, 2013
13:31 پنجشنبه، 11ام مهرماه 1392
کد خبر: 57859

عرضه ابزار Office Reader مایکروسافت برای اجرای همه فایل‌ها

به نقل از یک منبع آگاه، مایکروسافت ابزار جدیدی را با نام Office Reader تولید کرده است که از انواع فرمت‌های موجود پشتیبانی می‌کند. 
 
به گزارش وب سایت ubergizmo، این ابزار که هم‌اکنون در یکی از جلسات داخلی مایکروسافت به نمایش گذاشته شده، مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز ۸ ساخته شده است و می‌تواند از انواع فایل‌های ایجاد شده در مجموعه نرم‌افزاری Office، صفحات اینترنتی، کتاب‌های الکترونیکی، متن‌های نوشتاری وPDF‌ها پشتیبانی کند. 
این طور که گفته می‌شود، ابزار Office Reader فقط برای باز کردن فایل‌ها با فرمت‌های مختلف ساخته نشده و علاوه بر این قابلیت‌های دیگری را نیز در خود جا داده است. این ابزار به کاربران امکان می‌دهد با هر یک از این فایل‌ها ارتباط دوسویه برقرار کنند و آن‌ها را ویرایش کنند. 
در تصاویر مخصوص نمایش این ابزار جدید نشان داده شده است که قلم Surface Pro می‌تواند با رایانه لوحی Microsoft Surface Pro کار کند و کاربر به کمک آن می‌تواند از طریق ابزار Office Reader در فایل‌های مورد نظر خود تغییرات لازم را اعمال کند. 
نکاتی که کاربر به کمک این ابزار روی هر یک از فایل‌ها ایجاد می‌کند در یک بخش کناری نیز نمایش داده می‌شود. 
علاوه بر این اعلام شده است که شرکت مایکروسافت در حال توسعه موتور جست‌وجوی اینترنتی Bing متناسب با این ابزار است. در این اقدام بخش‌هایی مورد نظر کاربر داخل یک متن می‌توانند به صورت خودکار در Bing جست‌وجو شوند و در ‌‌نهایت نتایج جست‌وجوی انجام شده در بخش کناری ابزار به نمایش درآید. 
کار‌شناسان اعلام کردند که ابزار Office Reader به عنوان بخشی از موج Gemini مایکروسافت برای توسعه مجموعه نرم‌افزاری Office محسوب می‌شود که پیش‌بینی شده است این نسخه ویژه از بسته نرم‌افزاری Microsoft Office سال آینده وارد بازار شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.