فناوری اطلاعات

October 4, 2013
18:56 جمعه، 12ام مهرماه 1392
کد خبر: 57892

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور خواستار اختصاص کرسی مشورتی در کارگروههای تخصصی مجمع تشخیص مصلحت نظام شد

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در دیدار نمایندگان سازمان از سراسر کشور با رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، طی نامه ای درخواست های فعالین بخش خصوصی صنعت فاوای کشور را به وی منتقل و درخواست راهنمایی نمود. 
 
 
به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، کاظم آیت الهی در بخشی از نامه خود به آیت الله هاشمی رفسنجانی که متن آن در ادامه عینا می آید خواستار اختصاص کرسی مشورتی توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در کارگروه‌های تخصصی مجمع تشخیص مصلحت نظام و همین طور دیگر ارکان تصمیم ساز و تصمیم‌گیر حاکمیتی به عنوان نماینده بخش خصوصی شده است. 
 
 
در بخشی دیگری از این نامه آمده است: در سال های گذشته، خواسته و یا ناخواسته جفای فراوانی از دو جنبه مشکلات کشوری و منطقه ای بر صنعت فاوا گردیده است.
 
متن این نامه که با امضای کاظم آیت الهی تهیه شده، عینا در ادامه می آید:
 
حضور محترم حضرت آیت الله جناب آقای هاشمی رفسنجانی
ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و یار صدیق انقلاب 
 
باسلام و تحیت؛
احتراماً، پیشاپیش از بذل عنایت جنابعالی در پذیرش نمایندگان صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در قالب سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور که به عنوان تنها تشکل کشوری بخش خصوصی با دارا بودن بیش از 10 هزار عضو صنفی 3 دغدغه حفظ انسجام صنفی، رگولاتوری صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات و اعتلای ایران اسلامی را در قالب فعالیت دانش محور این صنف دارد، بسیار سپاسگزاریم.
همانگونه که مستحضرید در سال‌های گذشته، خواسته و یا ناخواسته جفای فراوانی از دو جنبه مشکلات کشوری  و منطقه‌ای بر صنعت فاوا گردیده است از جنبه کشوری مشکلاتی نظیر تحریم ها، نوسانات ارزی و گاهی سوء مدیریت‌ها و تصمیمات خلق الساعه عرصه را بر صنف مظلوم فناوری اطلاعات تنگ نمود و از بعد منطقه‌ای، صنعت ندانستن فناوری اطلاعات و ارتباطات از دیدگاه بعضی مدیران، تعدد مراکز تصمیم گیری در حوزه فاوا، عدم سرمایه گذاری دولت و کاهش بودجه های مربوطه و فراموش کردن اهم و فالاهم در حوزه فناوری اطلاعات نه تنها رشد این صنعت را به غایت سست نمود بلکه فرصت را از کشور هم گرفت زیرا در سال‌هایی که انتظار اصلاح الگوی مصرف، همت و کار مضاعف و حفاظت از سرمایه ایرانی را داشتیم این صنعت را به عنوان شاه بیت تمامی عناوین فوق گردن زدند و فرصت تحقق کامل این آمال را از مردم و دولت گرفتند و قشر فرهیخته این صنف بعنوان صنفی دانش بنیان صدمه زیادی دید و شاهد پس رفتی بود که زحمات سالهای قبل از آن را برای رشد این صنعت در قالب طرح تکفا و سایر اسناد بالادستی و چشم انداز از بین برد. اکنون این صنف به فردایی چشم دوخته است که دولت تدبیر و امید که حمایت جنابعالی را به عنوان یار دیرین و قابل اعتماد انقلاب در پس زمینه خود دارد، در حال ترسیم آن است. 
تحلیل نقاط قوت صنف، تبیین کننده کارامدی این صنعت در کشور ماست و بررسی نقاط ضعف نیز نشان می‌دهد امکان کاهش کاستی‌ها با کمی مدیریت و توجه ممکن است و هر چند تحریم‌ها فشار زیادی را بعنوان یک تهدید بر این صنعت وارد نموده است اما فرصت‌های گرانبهایی نیز در بطن این تهدید در راستای تبدیل ایران به مرکز فناوری اطلاعات خاورمیانه از جهاتی چون کم شدن هزینه نیروی انسانی بصورت دلاری، اتکای به نفس ناشی از تحریم‌ها در کارشناسان و غیره فراهم نموده است که قدر دانستن آن همت ما را می‌طلبد و تدبیر و درایت بزرگان در ارکان حکومت لازمه این مهم می‌باشد.
 لذا بنظر قاطبه صنف، مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان یک رکن مهم در تولید اسناد بالادستی و تشخیص و ضرورت مصلحت و در مقام مشاورت به مقام معظم رهبری، نقش مهمی در این زمینه داشته و دارد و از آن مهم‌تر نقش بی بدیل جنابعالی در جهت دهی به دلسوزان نظام از جمله مسئولان ارشد حکومتی است.
چنانچه واقفید به باور ما و تجربه سایر کشورهای ( اکنون ) توسعه یافته، یگانه راه کاستن از مشکلات فساد اداری، سوء مدیریت‌ها و کاهش بروکراسی اداری و  ایجاد شفافیت و حرکت به سمت پیشرفت دانش بنیان، پرداختن جدی به پارادایم فناوری اطلاعات است و حرکت در این مسیر نیاز به یک رویکرد مدیریتی در راستای خواست  جدی حکومت در برنامه ریزی‌ها و گره گشایی‌های صنعت فناوری اطلاعات و ساخت سازوکار مؤثری نظیر آنچه در صنعت انرژی کشور و یا سایر حوزه‌های حیاتی کشور اتفاق افتاده است، دارد که ایفای نقش گران‌بهای جنابعالی در این راستا،  باعث اطمینان خاطر و آرامش این صنف خواهد شد که امید است مورد توجه و قبول حضرتعالی قرار گیرد.
در کنار درخواست اصلی فوق الذکر، مواردی چون : 
1. داشتن کرسی مشورتی توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در کارگروه‌های تخصصی مجمع محترم تشخیص مصلحت نظام و همین طور دیگر ارکان تصمیم ساز و تصمیم‌گیر حاکمیتی به عنوان نماینده بخش خصوصی 
2. توجه نمودن به مصوبات برنامه‌ای در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و پایش شاخص‌های آن از سوی مجمع به کمک این سازمان 
می‌تواند مورد توجه آن مقام قرار گیرد که امیدست در خصوص این موارد اظهارنظر و تعیین تکلیف فرمایید.
   در پایان ضمن قدردانی صمیمانه از تخصیص وقت و عنایت به عرایض مطروحه و امید به استمرار این لطف در برگزاری جلسات آتی و درخواست‌های بیان شده، سلامت و سعادت حضرتعالی را از ایزد منان خواستاریم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.