اپراتورها

تلفن همراه

October 5, 2013
21:41 شنبه، 13ام مهرماه 1392
کد خبر: 57915

برقراری سه میلیون و صد و سی هزار دقیقه مکالمه حجاج ایرانی

توسط شرکت ارتباطات صورت گرفت: برقراری سه میلیون   و صد و سی هزار دقیقه مکالمه حجاج ایرانی از ایتدای ایام حج امسال تا کنون ، سه میلیون و 130 هزار دقیقه مکالمه حجاج ایرانی با موفقیت برقرار شد.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از ارتباطات زیرساخت،‌  حسن کریمی معاون بهره برداری و مدیریت شبکه این شرکت  با اعلام این مطلب افزود: این شرکت ، امسال با توجه به پیش بینی نیازهای ارتباطی ایام حج، علاوه بر افزایش کانال های ارتباطی مستقیم بین دو کشور، مسیرهای ترانزیت بین ایران و عربستان را نیز افزایش و مورد بازنگری کیفی قرار داد تا ضمن ارتقاء کیفی مکالمات ، میزان ترافیک راهیابی نشده(No Route ) کاهش چشمگیری یابد .
 
وی در ادامه گفت: به منظور ایجاد راحتی و سهولت در برقراری ارتباط بین حجاج و بستگانشان در ایران، شاخصهای کمی و کیفی ترافیک وارده و صادره به مقصد عربستان هر ساله در ایام حج، به طور ویژه تحت نظارت مستمر قرار می گیرد و در صورت مشاهده هرگونه اشکال و اختلال، بلافاصله هماهنگی لازم از سوی مراکز مدیریت شبکه این شرکت برای رفع آن به کار گرفته می شود . 
 
کریمی در ادامه گفت: حجم دقایق صادره  از ایران به سمت عربستان در ایام حج امسال حدود 2 میلیون و 700 هزار دقیقه و  حجم ترافیک وارده از کشور عربستان از مسیرهای مستقیم  به ایران در حدود 430 هزاردقیقه بوده است.
 
معاون بهره برداری و مدیریت شبکه  شرکت ارتباطات زیرساخت  توضیح داد: از این رقم نزدیک به 50درصد ترافیک از طریق مسیرهای مستقیم و مابقی از طریق مسیرهای ترانزیتی هدایت شد .  به این ترتیب درصد موفقیت ارتباطات عربستان (ASR ) به طور متوسط به 32.5درصد رسید .
 
وی در پایان گفت: از کل ترافیک صادره به میزان  49 درصد به مقصد اپراتور الاتحاد – 36 درصد به مقصد زین – 14 درصد به مقصد الجوال الباقی به مقاصد تلفن ثابت عربستان هدایت شده است  و علت کاهش اپراتور الحوال در مقایسه با سالهای گذشته بدلیل عدم انعقاد قرارداد رومیننگ از سوی اپراتور های سیار داخل کشور بوده است 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.