مخابرات فضایی

October 5, 2013
22:51 شنبه، 13ام مهرماه 1392
کد خبر: 57938

نخستین ماهواره دولت یازدهم تا پایان سال آماده تست فضایی خواهد شد

رئیس پژوهشکده سامانه های ماهواره ای سازمان فضایی ایران در مورد پرتاب نخستین ماهواره دولت تدبیر و امید به فضا گفت: این ماهواره که با همکاری دانشگاه علم و صنعت در دستور کار قرار دارد تا قبل از پایان امسال، آماده تست فضایی خواهد بود.
 
محمد حسن انتظاری در گفتگو با مهر، با بیان اینکه هم اکنون تست های این ماهواره با موفقیت در حال انجام است، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود تا قبل از پایان امسال، این ماهواره آماده تست فضایی و پرتاب شود.
 
وی با تاکید براینکه چنانچه پرتاب کننده ماهواره "تدبیر" آماده باشد این ماهواره به فضا پرتاب می‌شود، ادامه داد: از اینکه پرتاب کننده ماهواره آماده است یا خیر، اطلاعی ندارم اما ما ماهواره را انشالله تا قبل از پایان سال آماده ارسال می کنیم.
 
انتظاری با بیان اینکه این ماهواره در مدار 300 کیلومتری زمین ارسال خواهد شد در مورد قابلیتهای ماهواره تدبیر نیز گفت: از آنجایی که پرتاب کننده های ما عمدتا ماهواره ها را در مدار پایین 300 کیلومتری پرتاب می‌کنند، این ماهواره ها عمدتا ماهواره هایی محسوب می شوند که یک تکنولوژی به خصوصی را تست می کنند و کاربردهای آن کاربردهای عام برای جامعه به حساب نمی آیند در واقع زمانی که یک تکنولوژی تست فضایی می‌شود برای توسعه تکنولوژی ماهواره مهم است.
 
رئیس پژوهشکده سامانه های ماهواره ای سازمان فضایی ایران با تاکید براینکه در ماهواره تدبیر آنچه که مهم است تست تکنولوژی تصویربرداری آن و دوربینی که برای آن ساخته شده است خواهد بود افزود: قابلیت تصویربرداری در این ماهواره دیده شده است و حتی می تواند سیگنال مخابراتی بفرستد اما طول عمر آن آنقدر نیست که توقع کاربرد مشخصی از آن داشته باشیم.
 
وی گفت: این ماهواره که از سوی مسئولان نام تدبیر روی آن گذاشته شده است با همکاری دانشگاه علم و صنعت فاز پایانی خود را می گذراند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.