رگولاتوری

فناوری اطلاعات

October 7, 2013
11:34 دوشنبه، 15ام مهرماه 1392
کد خبر: 57965

جهانگرد: درهای وزارت ICT روی فعالیت‌های بخش خصوصی باز است/با دستور وزیر ارتباطات یک نماینده از بخش خصوصی عضو کمیسیون تنظیم مقررات می‌شود

وزیر ارتباطات با تسلط ویژه ای که به امور این حوزه دارد، توجه خاصی به بخش خصوصی داشته و از فعالیت‌های این بخش حمایت می‌کند و در همین راستا،‌ درهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات روی فعالیت‌های بخش خصوصی باز است.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران،‌ جهانگرد، معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در نشستی با اعضای نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر در وزارت ارتباطات تیم منسجم و خوبی شکل گرفته  و شخص وزیر  با رویکرد بسیار باز و با تدبیر، مدیریت منسجم و کارآمد از بخش خصوصی استقبال می‌کند.
 
 
وی افزود: طی سال های گذشته زحماتی کشیده شده اما به نظر می رسدگام‌هایی نیز باید برداشته می‌شده که نشده و اگر بخواهیم تراز بگیریم این تراز انتظار شما را برآورده نساخته است.
 
جهانگرد با بیان این مطلب که تصور می‌کنم شکوفایی صنعت فناوری اطلاعات در پیش است، گفت: این صنعت صنعتی است توانمند، پرانرژی و با بازده اقتصادی بالا و اگر قرار باشد از رشد و توانمندی برخوردار باشیم باید از فناوری اطلاعات به عنوان موتور پیش‌برنده و تسهیل کننده استفاده کنیم چراکه تحقق برنامه‌های 20 ساله بدون بهره‌گیری از فناوری اطلاعات ممکن نخواهد بود.
 
وی با اعلام  این خبر که  دکتر واعظی دستور داده تا در کمیسیون تنظیم مقررات یک نماینده از بخش خصوصی حضور داشته باشد، تصریح کرد: این برای نخستین بار است که مقرر شده تا نماینده بخش خصوصی در بالاترین سطح تصمیم‌گیری حضور داشته باشد.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص وجود تداخل وظایف و اختیارات نهادهای گوناگون در این حوزه و اعمال حاکمیت در آن گفت: متأسفانه در این مدت شاهد تجربیات ناخوشایندی بوده‌ایم و این صنعت در یک محیط پر از دست‌انداز در حرکت بوده است.
وی درخصوص وضعیت بازار فناوری اطلاعات کشور تاکید کرد: امیدواریم در آینده نزدیک این وضعیت بهبود یابد، زیرا ارکان مختلف دولت مصمم هستد طی یک فرایند جمعی وضعیت بازار را بهبود بخشند.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: ما باید تلاش کنیم از لایه سخت‌افزاری خارج شویم و با مشارکت بخش خصوصی تدابیر مناسبی جهت توسعه کسب‌و‌کار فناوری اطلاعات کشور اتخاذ نماییم.
 
جهانگرد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات پهنای باند مناسب در کشور، از اهتمام رئیس جمهور و دکتر واعظی به این مقوله یاد کرد و ادامه داد: رسیدگی به این موضوع جزء اولین دستورات وزیر به بنده بوده است که براساس آن باید یک کمیته تخصصی شکل بگیرد و تکلیف برنامه پنجم توسعه که براساس آن 60 درصد خانوارها و کلیه کسب‌و‌کارها از اینترنت با پهنای باند بالا برخوردار باشند، مشخص کنند که امیدواریم با اقدام های در دست اجرا، این امر تا سه سال آینده محقق شود.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به اینکه ما نیازمند بازنگری در معماری خدمات هستیم، رویکرد جدید را سرویس محور معرفی کرد.
 
جهانگرد در خصوص جذب سرمایه اعلام کرد:هر طرحی که طرح کسب‌و‌کار قوی داشته باشد از آن حمایت می‌کنیم و منابع مالی آن از منابع مختلف تأمین خواهد شد. ضمن این که شرکت‌های سرمایه‌گذاری به‌دنبال طرح‌های معتبر فناوری اطلاعات هستند تا در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.
 
وی در پایان اظهار امیدواری کرد با ارتقا نگاه مدیریت کشور به فناوری اطلاعات، یک نگاه سیستمی به این صنعت به عنوان یکی از مولدهای اقتصادی بوجود آید و صنعت فناوری اطلاعات وزن اقتصادی بیشتری پیدا کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.