October 9, 2013
21:11 چهارشنبه، 17ام مهرماه 1392
کد خبر: 58028

دیدار اعضای کمیسیون صنایع مجلس با وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:ایجاد زیرساخت تحقق اهداف برنامه چشم انداز توسط وزارت ارتباطات دکتر واعظی در دیدار با اعضای کمیسیون صنایع مجلس گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه کشور، وظایف خطیری برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش بینی شده که برنامه ریزی لازم جهت تحقق آن صورت گرفته است.
 
 
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر واعظی در نشست هم اندیشی پیرامون مسائل حوزه ICT با اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: زیرساخت های تحقق اهداف پیش بینی شده در راستای برنامه چشم انداز توسعه کشور می بایست از سوی این وزارتخانه ایجاد شود.
وی با اشاره به وعده های خود در جلسه رای اعتماد در مجلس شورای اسلامی، افزود: توجه به بخش خصوصی و استفاده از توانمندی های داخلی در جهت توسعه کشور، از جمله مواردی بود که پیش از این در برنامه های مجموعه وزارت ارتباطات به مجلس ارایه شده بود.
دکتر واعظی با بیان این مطلب که وزارت ارتباطات هیچگاه به دنبال تصدی گری نبوده است، تصریح کرد: در این راستا، به یکی از معاونت های مجموعه وزارت ارتباطات، مأموریت ویژه ای در جهت حمایت از بخش خصوصی، تولید و تحقیق داده شده تا هماهنگی کامل در این بخش از صنعت داشته باشیم.
 
نشست هم اندیشی بااعضای کمیسیون مجلس
وی ادامه داد: امیدواریم با کمک بخش خصوصی بتوانیم اهداف پیش بینی شده در این حوزه را محقق کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اشراف نمایندگان حاضر در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: نمایندگان فعال در این حوزه با مسائل مشکلات بخش آشنا بوده و تاکنون سوال ها و پیشنهادهای مطرح شده از سوی آنان، راه گشا بوده است.

وی با بیان این مطلب که وزارت ارتباطات بدون حمایت و کمک مجلس امکان تحقق اهداف پیش بینی شده را ندارد، تاکید کرد: امیدواریم با ادامه روند همدلی و هماهنگی موجود میان دولت و مجلس، شاهد دستاوردهای خوبی در این حوزه باشیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:تحقق اهداف چشم انداز بدون ICT غیر ممکن است
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در دیدار اعضای این کمیسیون با وزیر ارتباطات گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، یک وزارتخانه فرا بخش است و برای تحقق اهداف چشم انداز و پیشرفت علمی کشور، راهی بجز استفاده از بسته ICT نداریم.

دکتر رحمانی در این نشست، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت فناوری اطلاعات از جمله صنایعی است که موجب تحقق عدالت در جامعه می شود.
وی افزود: بهداشت، حمل و نقل، مسکن، ترافیک، محیط زیست و کشاورزی از جمله صنایعی هستند که امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش ویژه‌ای در آن ها دارد.
دکتر رحمانی با بیان این مطلب که بستر ارایه خدمات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، گفت: به کمک ابزار فناوری اطلاعات می توان دانشگاه شریف را به خانه روستائیان برد تا همه از مزایای آن به صورت برابر بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به بررسی برنامه جامع ICT کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: به منظور دریافت نظرات دولت جدید در خصوص این برنامه، بررسی آن متوقف شده تا مبدا در موارد مدنظر در آن دیده شود.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن کشور با اشاره به اختصاص مواد 46 تا 49 برنامه پنجم به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد : می بایست تحقق این احکام در اولویت اصلی این وزارتخانه باشد و این احکام به جامعه معرفی شوند.
وی با بیان این مطلب که تا کنون همکاری خوبی میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با کمیسیون صنایع صورت گرفته است اظهار داشت: می بایست به همه بخش ها از زیر ساخت تا فناوری اطلاعات، پست و پست بانک، توجه لازم صورت گیرد.
دکتر رحمانی تأکید کرد: معتقدم از این پس همکاری بهتری نسبت به گذشته میان وزارت ارتباطات و کمیسیون صنایع در راستای تحقق اهداف و برنامه ها شکل خواهد گرفت.
وی خاطر نشان کرد: کمیسیون آمادگی دارد تا کمک‌های لازم در خصوص اصلاح قوانین و مقررات در جهت پیشبرد اهداف را در اختیار مجموعه در وزارت ارتباطات قرار دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.