اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

October 13, 2013
10:44 یکشنبه، 21ام مهرماه 1392
کد خبر: 58127

مروری بر تعرفه های تلفن ثابت پس از افزایش غیرقانونی مخابرات؛ مکالمه ثابت به همراه یا همراه به ثابت؛ کدام ارزان‌تر است؟

زمانی تصورعموم مردم این بود که برقراری تماس از تلفن ثابت به همراه کم هزینه‌تر از تماس از تلفن همراه با ثابت است اما با توجه به تعرفه‌های مختلفی که در این زمینه وجود دارد، بهتر آن است که کاربران پیش از برقراری تماس از هزینه ها اطلاع یافته و پس از بررسی، شیوه‌ای که برای آنها مقرون به صرفه‌تر است را انتخاب کنند.

تلفن‌های ثابت از هفته گذشته صاحب تعرفه‌ای جدید شده‌اند و اگرچه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات بر غیرقانونی بودن این تعرفه‌ها تاکید دارند اما در هر صورت مسوولان شرکت مخابرات با استناد به مصوبات شورای رقابت این گونه اعلام کرده‌اند که از این دوره در قبض‌های تلفن برای هر دقیقه مکالمه قیمت جدیدی اعمال خواهد شد.

در این گزارش مروری بر این تعرفه‌ها داریم تا درنهایت کاربران با توجه به تعرفه‌های مختلف، به تصمیم‌گیری درباره این که کدام شیوه برای آنها از نظر اقتصادی مناسب‌تر است بپردازند.

تعرفه‌های ثابت به موبایل

بر اساس اعلام شرکت مخابرات ایران از این پس تعرفه مکالمه تلفن ثابت با همراه بسته به این که تلفن همراه مقصد متعلق به کدام اپراتور باشد قیمت های متفاوتی را تجربه خواهد کرد.

البته در این زمینه بر اساس مصوبه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، سقف مبلغی که مخابرات می تواند برای هر دقیقه مکالمه با تلفن همراه اعمال کند 625 ریال است اما درحال حاضر بنا بر اعلام مسوولان مخابرات به دلیل آن که شورای رقابت مرجع قیمت گذاری در حوزه تلفن ثابت محسوب می‌شود، تعرفه های متفاوتی برای این بخش در نظر گرفته شده است.

تعرفه مکالمات ثابت به همراه اول (شهری و بین شهری)

نوع ترافیک واحد تعرفه هر پالس (ریال) تعرفه پالس دردقیقه تعرفه هر دقیقه مکالمه (ریال)
مکالمات ثابت به همراه اول شهری ریال/ پالس 67 10 670
مکالمات ثابت به همراه اول بین شهری ریال/ پالس 4 /39 17 670

تعرفه مکالمه تلفن ثابت به همراه ایرانسل

نوع ترافیک واحد تعرفه هر پالس (ریال) تعرفه پالس در دقیقه تعرفه هر دقیقه مکالمه(ریال)
مکالمات ثابت به ایرانسل ریال/ دقیقه 750 750

تعرفه مکالمه تلفن ثابت به همراه رایتل

مصوبه نوع مکالمه تعرفه یک دقیقه مکالمه(ریال)
مصوبه142کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تلفن ثابت به همراه رایتل 625

تعرفه های همراه اول

اما در ارتباط با اپراتور اول ارتباطی با وجود این که مسوولان شرکت مخابرات بر این نکته تاکید دارند که بنا به مصوبه سازمان تنظیم مقررات افزایش تعرفه‌های موبایلی فعلا متوقف شده، همچنان برروی سایت این شرکت تعرفه‌های موبایلی به شکل افزایش یافته قرار گرفته و این گونه اعلام شده است که مکالمات همراه دائمی به همراه (شهری و بین شهری)، تلفن ثابت، 599 ریال، مکالمات همراه دائمی به ایرانسل هر دقیقه 625 ریال و مکالمات همراه اعتباری به ایرانسل دقیقه‌ای 937 ریال محاسبه خواهد شد و هر دقیقه مکالمه با رایتل نیز 625 ریال قیمت خواهد داشت.البته مسوولان مخابرات بر این نکته تاکید دارند که این تعرفه ها اجرایی نشده اند اما تا زمان انتشار این گزارش آنچه بر روی سایت این شرکت قابل استناد بود همین رقم های افزایش یافته بوده است که به گفته سخنگوی شرکت مخابرات در اسرع وقت تغییر کرده و ارقام قبلی بر روی این سایت قرار خواهد گرفت.

تعرفه های ایرانسل

اپراتور دوم ارتباطی نیز در حال حاضر در سیم کارت های دائمی خود برای هر دقیقه مکالمه با خطوط ایرانسل تعرفه 499 ریال و برای هر دقیقه مکالمه با تلفن ثابت و سیم کارت سایر اپراتورها تعرفه 625 ریالی در نظر گرفته است.

کاربران سیم کارت های اعتباری ایرانسل نیز برای هر دقیقه تماس ایرانسلی 620 و برای هر دقیقه تماس با تلفن های ثابت و خطوط سایر اپراتورها تعرفه852 ریالی می پردازند.

تعرفه های رایتل

اپراتور سوم نیزبرای هر دقیقه تماس صوتی درون شبکه ای کاربران دائمی خود تعرفه 555 ریالی و برای مکالمه با سیم کارت های سایر اپراتورها و خطوط ثابت تعرفه 625 ریالی در نظر گرفته است.

کاربران سیم کارت های اعتباری رایتل نیز برای هر دقیقه مکالمه درون شبکه ای 695 ریال و برای هر دقیقه مکالمه با خطوط سایر اپراتورها و یا تلفن ثابت 875 ریال پرداخت می کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.