اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

October 14, 2013
0:02 دوشنبه، 22ام مهرماه 1392
کد خبر: 58131

زیرساخت از بدهی ۴۵۰۰ میلیارد ریالی مخابرات و همراه اول به این شرکت و امتناع از تحویل املاک و تجهیزات خبر داد

tci logo.jpg

مهم ترین برنامه معاونت توسعه مدیریت و منابع شرکت ارتباطات زیرساخت وصول مطالبات از مشتریان است و شرکت مخابرات ایران و همراه اول بایستی بدهی خود را به شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان نماینده بخش حاکمیتی دولت بپردازند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت مجید خباز معاون جدید توسعه مدیریت و منابع شرکت ارتباطات زیرساخت در تشریح برنامه های جدید آن معاونت  با اعلام این مطلب گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت  بر اساس برنامه ها  و اهداف  تبیین شده  مطابق  با اسناد  بالادستی از جمله برنامه پنج ساله پنجم  وسند چشم انداز20 ساله مکلف به اجرای پروژه ها  و برنامه های تعیین شده  به عنوان متولی طراحی،اجرا و نگهداری شبکه مادر مخابراتی  و ارتباطی کشور است .
 خباز  با اشاره به  میزان بدهی قابل توجه  4500میلیارد ریالی شرکت مخابرات ایران  و همراه اول  به شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: هنگامی که مشتریان شرکت مخابرات ایران  در پرداخت بدهی های خود   تاخیر می کنند آن  شرکت  ها فورا ارتباط مشتریانشان را قطع و علاوه بر جریمه حتی هزینه قطع و وصل مجدد را از آن ها  مطالبه می کند و تا بدهی خود را نپردازند .  ارتباط آن ها را برقرار نمی کند ، در حالی که شرکت ارتباطات زیرساخت ضمن احترام به مشتریان خود تاکنون هیچ گاه با مشتریانش این گونه رفتار نکرده است.
 
 خباز توضیح داد:اجرای این پروژه ها    بستری مناسب و امن  را برای برقراری ارتباط یکپارچه  جهت  ارایه سرویس های متعدد و عملیاتی شدن دولت الکترونیک فراهم می کند.
 
وی با اشاره به این نکته  که  بقای شرکت ارتباطات زیرساخت همانند  سازمان های اقتصادی دیگر نیازمند   منابع مختلف  از جمله منابع  مالی است، افزود:قطعا برای  تامین منابع مالی  جهت ارایه این خدمات  به مردم عزیز کشورمان نیازمند   پرداخت به موقع صورت حساب ها  و بدهی ها  توسط مشتریانی  است که از خدمات  شرکت ارتباطات زیرساخت بهرمند هستند و بدحسابی و عدم پرداخت هزینه خدمات دریافت شده  از سوی مشتریان اجرای این پروژه ها و طرح ها را دچار وقفه می کند.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص مشتریان عمده شرکت ارتباطات زیرساخت گفت:شرکت  مخابرات ایران  وگروه شرکت های مخابرات  استان ها، شرکت ارتباطات سیار(همراه اول)سازمان صدا و سیما ،شرکت های PAP نیروهای مسلح، دیگراپراتور های مخابراتی  از جمله مشتریان عمده این شرکت هستند که از میان آن ها شرکت مخابرات ایران  و همراه اول بیشترین بدهی را به شرکت ارتباطات زیرساخت دارند.
 
خباز در خصوص  شیوه تعاملات مالی شرکت ارتباطات زیرساخت توضیح داد: قوانین موجود شیوه تعهدی را برای دریافت وجوه حاصل از ارایه خدمات شرکت ارتباطات زیرساخت   تعیین کرده است که براساس آن ابتدا خدمات را  ارایه می کنیم  سپس صورتحساب را صادر  و پس از آن   هزینه  را  مطابق تعرفه مصوب از  مشتری دریافت می کنیم .
 
 خباز تاکید کرد:از سوی دیگر  دور تسلسل ناشی از این موضوع  در کنار الزامات قانونی  این شرکت برای پرداخت های مالی شامل:پر داخت سود سهام دولت،مالیات عملکرد شرکت، فشار مضاعفی  برای تامین منابع  مالی  ما ایجاد می کند که در نهایت  به توقف  یا تاخیر  در اجرای طرح های توسعه و ارتقای خدمات شرکت ارتباطات زیرساخت منجر می شود.
 
 وی با اشاره به این نکته  که شرکت ارتباطات زیرساخت اهتمام ویژه ای  به شفاف سازی عاملات مالی  و فنی  خود با مشتریانش دارد  ،تصریح کرد:   در جلساتی که طی چند سال اخیر  بیش  از 20 جلسه با مدیران ارشد شرکت مخابرات ایران و همراه اول   داشته ایم  که تمامی مستندات  و توافقات  و صورتجلسه های آن   موجود است و در نهایت تلاش  شده است هیچ ابهامی در این تعاملات باقی نماند در مقابل  ما از   شرکت  مخابرات ایران و همراه اول  به عنوان عمده ترین مشتریان این شرکت  انتظار داریم   با پرداخت به موقع  مطالبات شرکت ارتباطات زیرساخت ، مشکلی برای تامین منابع مالی پروژه های  حاکمیتی  این شرکت ، فراهم نکنند،چرا که در نهایت طرح هایی که در این شرکت اجرا می شود زیرساخت ارایه تمام خدمات از راه دور،  از جمله شبکه دولت الکترونیک ،آموزش از دور ،پزشکی از دور و…. است  و نقشی بسزا در تسهیل ارایه خدمات سازمان های دولتی،عمومی و خصوصی به تمامی هموطنان دارد و در صورت تاخیر و یا عدم اجرای این پروژه ها در نهایت هموطنانمان از عدم توسعه زیرساخت ها متضرر خواهند شد.
 
 خباز  با اشاره به  میزان بدهی قابل توجه  4500میلیارد ریالی شرکت مخابرات ایران  و همراه اول  به شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: هنگامی که مشتریان شرکت مخابرات ایران  در پرداخت بدهی های خود   تاخیر می کنند آن  شرکت  ها فورا ارتباط مشتریانشان را قطع و علاوه بر جریمه حتی هزینه قطع و وصل مجدد را از آن ها  مطالبه می کند و تا بدهی خود را نپردازند .  ارتباط آن ها را برقرار نمی کند ، در حالی که شرکت ارتباطات زیرساخت ضمن احترام به مشتریان خود تاکنون هیچ گاه با مشتریانش این گونه رفتار نکرده است.
 
ضمن  این که تمامی تبادلات ترافیکی  و ارتباطات  مشترکان  شرکت های مخابرات  استان ها و همراه اول  در بستر  ارتباطات بین شهری  و بین الملل  ارتباط  فی مابین اپراتورهای تلفن  ثابت  یا سیار   و همراه اول  با دیگر اپراتورهای  سیار لزوما  با استفاده  از شبکه  مادر مخابراتی  کشور  و تجهیزات  و مراکز  زیرساخت  کشور محقق می شود.
 
معاون  توسعه مدیریت و منابع شرکت ارتباطات زیرساخت تصریح کرد: این اپراتورها   که هرسال از عملکرد مطلوب  و برخورداری  از درآمد های قابل توجه  سالانه شادمان  می شوند قانونا بایستی  حق السهم  استفاده از شبکه مادر مخابراتی و مراکز زیرساخت انتقال ترافیک را به موقع پرداخت کنند.
 
وی در بخش دیگری به تلاش شرکت ارتباطات زیرساخت برای حل اختلافات  و مغایرت ها در خصوص املاک و تجهیزات اشاره کرد و گفت:  شرکت مخابرات ایران پس از واگذاری به بخش خصوصی  از واگذاری بخشی از  املاک،ساختمان ها و تجهیزاتی  که  بر ضوابط تعیین شده می بایست در حوزه حاکمیت  و شرکت ارتباطات زیرساخت باقی می ماند ،خودداری کرده است  .
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.