تلفن همراه

فناوری

لبه تکنولوژی

October 15, 2013
8:59 سه شنبه، 23ام مهرماه 1392
کد خبر: 58159

iWatch اپل دنیای ساعت‌های مچی را رقابتی می‌کند

اگر شرکت اپل در نیمه دوم سال 2014 میلادی ساعت مچی هوشمند خود موسوم به iWatch را وارد بازار کند، پیش‌بینی می‌شود که در سال آتی میلادی در مجموع 5.92 میلیون دستگاه ساعت هوشمند در بازار جهانی عرضه شود.
 
 
به گزارش فارس به نقل از دی‌جی‌تایمز، به دنبال انجام بررسی‌های جدید روی استراتژی‌ها و فناوری‌های تولیدکنندگان کنونی ساعت‌های مچی هوشمند، مرکز تحقیقاتی Digitimes Research به این نتیجه رسیده است که رقابت اصلی در بازار جهانی ساعت‌های مچی هوشمند طی سه سال آینده بین مدل‌های مستقل و لوازم جانبی این محصول صورت می‌گیرد.
 
 ساعت‌های مچی مستقل به گونه‌ای طراحی می‌شوند که بدون نیاز به گوشی هوشمند می‌توانند به صورت مجزا عمل کنند و با توجه به اینکه قابلیت‌های بیشتری را شامل می‌شوند، قیمت بالاتری دارند.
 
این در حالی است که مدل‌های جانبی به یک گوشی هوشمند متصل می‌شوند و بیشتر فعالیت‌های خود را مبتنی بر آن انجام می‌دهند. این مدل‌ها قابلیت ها و توانایی‌های محدودتری دارند و به نسبت قیمت آن‌ها هم ارزان‌تر است.
 
طبق پیش‌بینی کارشناسان، اگر شرکت اپل در نیمه دوم سال 2014 میلادی ساعت مچی هوشمند خود موسوم به iWatch را وارد بازار کند، پیش‌بینی می‌شود که در سال آتی میلادی در مجموع 5.92 میلیون دستگاه ساعت هوشمند در بازار جهانی عرضه شود و این رقم در سال 2015 به 22.79 میلیون دستگاه و در سال 2016 به 75.66 میلیون دستگاه برسد.
 
در مقابل، کارشناسان گفته‌اند که اگر iWatch اپل وارد بازار جهانی نشود در سال 2014 میلادی شاهد عرضه جهانی 1.82 میلیون دستگاه ساعت مچی هوشمند خواهیم بود که این رقم در سال‌های 2015 و 2016 میلادی به ترتیب به 6.19 و 24.15 میلیون دستگاه می‌رسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.